نوشته شده توسط : mohadeseh

ما واقعاً در عصر طلایی عکاسی هستیم. ما در روزگاری زندگی می کنیم که نه تنها انواع مختلفی از دوربین ها برای انتخاب وجود دارد، بلکه ابزارها و فناوری هایی که در دسترس عکاسان قرار می گیرد شگفت انگیز است.

این هم خوب است و هم بد. همه ابزارها و فناوری های عکاسی در ده سال گذشته با سرعتی بسیار سریع در حال پیشرفت بوده اند و ما را با فناوری شگفت انگیز و همچنین سردرگمی برای خرید و استفاده در گردش کار عکاسی خود مواجه کرده اند.

این مخمصه داشتن «انتخاب های بیش از حد» همان چیزی است که روانشناسی ها از آن به عنوان پارادوکس انتخاب یاد می کنند. وقتی انتخاب های زیادی وجود دارد، در واقع می تواند چیز بدی باشد. و با انتخاب دوربین، کمبودی در انواع دوربین ها و برندهای موجود وجود ندارد.

داشتن انواع مختلف دوربین و تجهیزات می‌تواند عکاسی را گیج‌کننده‌تر کند و مبتدیان را تحت فشار قرار دهد.

اشتباه نکنید، از بسیاری جهات عکاسی به دلیل این همه فناوری عالی بسیار آسان‌تر شده است. با این حال، مقدار زیادی از تجهیزات موجود می‌تواند برای عکاسان جدید طاقت‌فرسا باشد، زیرا آنها نمی‌دانند از کجا شروع کنند یا برای اولین دوربین خود چه چیزی تهیه کنند.

علیرغم اینکه تعداد انتخاب هایی که ما به عنوان عکاس می توانیم انجام دهیم کمی زیاد است، فناوری فعلی به خلاقیت بی حد و حصر اجازه می دهد. این مورد به ویژه در مورد برنامه های ویرایش عکس بیشتر است. با برنامه های پس از تولید مانند فتوشاپ و لایت روم، ما امکانات نامحدودی در ارتباط با دیدگاه خود در عکس هایمان داریم.

ما به راحتی می‌توانیم رنگ یا شدت آسمان را تغییر دهیم، چیزها را از پس‌زمینه حذف کنیم، نوردهی را در صورت نیاز افزایش دهیم، عکس‌های تصویری اضافه کنیم، نواحی خاصی را تیز کنیم، و غیره. 20 سال پیش که عکاسان به ویرایش دستی و نوردهی فیلم تکیه می‌کردند، این امکان‌پذیر نبود.

 

انواع دوربین های دیجیتال

انواع بسیاری از دوربین ها، بدنه دوربین، لنزهای دوربین، تجهیزات عکاسی و حتی نرم افزارهای ویرایش عکس وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد زیاد دوربین‌ها، انواع مختلف دوربین‌ها و پیچیدگی نرم‌افزار ویرایش عکس می‌تواند برای هر عکاس تازه‌کاری بسیار زیاد باشد. پس منطقی است که تازه کارها شروع کنند، آنها در مورد اینکه کدام نوع دوربین را بخرند سردرگم هستند. وقتی وارد عکاسی می‌شوید، ممکن است بپرسید چه نوع دوربینی باید تهیه کنید یا چه مارکی باید تهیه کنم؟

با این حال، در واقعیت، این خبر عالی برای عکاسان با تجربه و مبتدی است. این بدان معناست که ما ابزارهایی برای تولید عکس‌های بسیار بهتر از آنچه والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان می‌توانستند تصور کنند در دسترس داریم.

این پست شما را با پنج نوع دوربین اصلی در دسترس مشتریان، مشتریان و متخصصان آشنا می کند.

دوربین های DSLR

برای کاربران حرفه ای و حرفه ای، ترجیح داده شده ترین نوع دوربین DSLR است. SLR مخفف تک لنز reflex و DSLR مخفف Digital single lens reflex است.

در روزهای فیلم، حرفه‌ای‌ها و آماتورها از دوربین‌های SLR استفاده می‌کردند، اما با انقلاب عکاسی دیجیتال، اکثر عکاسان از دوربین‌های DSLR استفاده می‌کردند. شما هنوز هم گاه به گاه از فروشندگان گاراژ بازدید می کنید که به دنبال یک دوربین SLR قدیمی برای فیلمبرداری با آن هستند، اما در بیشتر موارد، این روزها همه از دوربین های DSLR استفاده می کنند.

با دوربین های DSLR، دو برند برتر وجود دارد که مردم تمایل دارند آنها را انتخاب کنند - نیکون و کانن.

برترین برندهای DSLR

  • نیکون
  • Canon

لنزهای قابل تعویض

یکی از بزرگترین مزایای DSLR قابل تعویض بودن لنزها است. این به شما امکان می دهد انواع مختلفی از عکس ها را در زوایای مختلف، با انواع مختلف بوکه، و در مجموع ظاهر بسیار متفاوت برای هر لنز دریافت کنید.

در واقع، لنزها اغلب مهمتر از نوع دوربین یا مدل بدنه دوربین شما هستند. اگر لنز با کیفیتی روی بدنه مناسبی دارید، می‌توانید عکس‌های عالی بگیرید. هر عکاس بزرگی به شما خواهد گفت که داشتن لنز بهتر اولویت داشتن بهترین بدن است.

سنسورهای تصویر بزرگ

دوربین‌های DSLR همچنین دارای مزیتی نسبت به سایر دوربین‌های point-and-shoot هستند، زیرا امکان سنسور تصویر بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند.

هرچه سنسور تصویر بزرگتر باشد، دوربین می تواند نور و جزئیات بیشتری را به ویژه در شرایط کم نور ثبت کند. سال‌ها SLR و اخیراً DSLR سلطان دوربین‌ها بوده‌اند.

بسیاری از عکاسان حرفه ای انواع دوربین های DSLR را به دلیل همه مزیت ها نسبت به انواع کوچکتر نقطه و عکاسی ترجیح داده اند.

دوربین های بدون آینه

با این حال، نوع جدیدی از دوربین وجود دارد که به صحنه رفته و اخیراً بسیار محبوب شده است. این تازه وارد دوربین های دیجیتال بدون آینه است.

دوربین های بدون آینه تا حدودی تغییر دهنده بازی بوده اند. اگرچه آنها تاج و تخت DSLR را (هنوز) پیشی نگرفته‌اند، اما کمی فناوری مخرب در زمینه عکاسی هستند.

DSLR در مقابل بدون آینه

این دوربین‌ها شبیه دوربین‌های DSLR هستند زیرا به شما اجازه می‌دهند لنزهای خود را تغییر دهید. آنها همچنین مانند دوربین های DSLR دارای یک سنسور تصویر بزرگ هستند.

با این حال، دوربین‌های بدون آینه نسبت به دوربین‌های DSLR سنتی در مکانیک بسیار متفاوت عمل می‌کنند. آنها از آینه در سیستم خود استفاده نمی کنند، بنابراین به آنها اجازه می دهد بسیار کوچکتر باشند.

دوربین های DSLR از یک سیستم آینه ای استفاده می کنند

روشی که دوربین DSLR کار می کند از طریق یک سیستم آینه و یک نمای یاب است. وقتی از منظره یاب نوری دوربین DSLR نگاه می کنید، به آینه ای نگاه می کنید که آنچه را که لنز می بیند منعکس می کند. این به شما امکان می دهد دقیقاً آنچه را که از لنز می بینید ببینید که برای ترکیب تصویر شما ایده آل است.

هنگامی که از منظره یاب نوری مشاهده می کنید، به شما کمک می کند عکس خود را با دقت بیشتری بنویسید. منظره یاب DSLR دقیقاً به شما نشان می دهد که لنز چه چیزی را می گیرد.

سپس هنگامی که برای گرفتن عکس کلیک می کنید، آینه به سمت بالا می چرخد تا حسگر تصویر در معرض نور قرار گیرد. نور چیزی است که (به صورت دیجیتال) تصویر شما را در معرض دید قرار می دهد و ایجاد می کند.

یک سیستم آینه ای به فضای بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل است که دوربین های DSLR بسیار حجیم هستند.

دوربین های بدون آینه چگونه کار می کنند

نحوه عملکرد دوربین بدون آینه با استفاده از سیگنال دیجیتال برای مشاهده و ترکیب عکس شما است. زیرا دوربین های بدون آینه به سیستم آینه ای نیاز ندارند. آنها می توانند بسیار کوچکتر از همتایان DSLR خود باشند. با این حال، از آنجایی که از سیگنال دیجیتال (EVF) استفاده می کند، ممکن است هنگام نگاه کردن از طریق EFV (منظره یاب الکتریکی) روی یک دوربین بدون آینه، دقیقاً آنچه را که لنز می بیند، نبینید.

فاکتور شکل کوچکتر جایی است که مزایای دوربین های بدون آینه وارد می شود. با تکامل دوربین های بدون آینه، شرکت ها توانسته اند تمام آن فناوری عالی دوربین را در یک سیستم بسیار کوچکتر فشرده کنند.

برای مطالعه بیشتر: 

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

مزایای دوربین های بدون آینه

  • فرم کوچک (مناسب برای سفر)
  • کیفیت تصویر عالی
  • لنزهای قابل تعویض

شرکت های بزرگ فناوری مانند سونی و سایرین روی موفقیت دوربین های بدون آینه شرط بندی کرده اند. سونی و سایرین دوربین‌های بدون آینه شگفت‌انگیزی دارند که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در اندازه دوربینی که خیلی بزرگ‌تر از دوربین‌های نقطه‌ای نیست، ارائه می‌دهند.

بسیاری از عکاسان حرفه ای به دلیل این فاکتور شکل بسیار کوچکتر، به خصوص در سفر به دوربین های بدون آینه روی می آورند.

با این اوصاف، اکثر عکاسان حرفه ای همچنان از تنظیمات DSLR مطمئن خود برای اکثر کارهای خود استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از آنها در صورت نیاز به یک دوربین فرم فاکتور کوچکتر، از یک دوربین بدون آینه نیز استفاده می کنند.

شاید روزی که سیستم‌های دوربین بدون آینه حتی بهتر شوند و عکاسان حرفه‌ای بیشتری به یک سیستم بدون آینه مهاجرت کنند. من فکر می‌کنم که این بسیار امکان‌پذیر است، اما در این مرحله، دوربین‌های DSLR هنوز در دنیای حرفه‌ای در جایگاه خود قرار دارند.

 

برخی از عکاسان (حتی حرفه ای ها) هستند که تصمیم گرفته اند از دوربین بدون آینه به عنوان عکاس اصلی استفاده کنند.

با این حال، نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حتی با ضریب فرم کوچکتر (و وزن کمتر) یک دوربین بدون آینه، بسیاری از لنزها ذاتا بزرگ و دست و پا گیر هستند. بنابراین اگر از لنزهای تله فوتو روی یک دوربین بدون آینه استفاده می‌کنید، شکل کوچک‌تر به یک چیز جدید و احتمالاً مانع تبدیل می‌شود.

سیستم های میکرو چهار سوم

در دسته دوربین های بدون آینه، یکی از انواع دوربین های بدون آینه که می توانید تهیه کنید، میکرو چهار سوم است. دوربین میکرو چهار سوم انتخاب لنز شما را محدود نمی کند.

داشتن این یک ویژگی عالی است زیرا دوربین‌های DSLR سنتی به شما اجازه نمی‌دهند که بین آن‌ها جابه‌جا شوید. در دنیای DSLR، اگر دوربین و لنز نیکون دارید، نمی‌توانید از لنز نیکون خود بر روی بدنه کانن استفاده کنید. شما به یک آداپتور مخصوص نیاز دارید.

کانن‌ها نسبت به نیکون تناسب متفاوتی دارند، بنابراین نمی‌توانید لنزها را تعویض کنید. به همین دلیل است که با دارندگان نیکون و کانن چنین وفاداری وجود دارد. اگر شروع به سرمایه گذاری روی لنزهای نیکون کنید و چندین هزار دلار لنز داشته باشید، بعید است که هرگز به بدنه کانن بروید.

با دوربین میکرو چهار سوم، به دلیل فرمت میکرو 4/3 مورد توافق، می توانید از لنزهای شرکت های دیگر استفاده کنید. چندین شرکت گرد هم آمدند و بر روی قالبی برای لنزها - میکرو چهار سوم - توافق کردند.

به عنوان مثال، می توانید از هر نوع لنز دوربین (میکرو چهار سوم) با هر بدنه دوربین میکرو چهار سوم دیگری استفاده کنید. بنابراین می توانید از لنز Olympus با دوربین پاناسونیک استفاده کنید.

آنها این کار را انجام دادند تا تعویض لنز بین دوربین ها برای مصرف کنندگان آسان تر شود. ای کاش سال‌ها پیش روی همین فرمت به توافق می‌رسیدند، بنابراین همه ما کاربران DSLR می‌توانستیم از این مزایا لذت ببریم!

دوربین های گوشی های هوشمند را نشانه بگیرید و عکس بگیرید

نوع دوربینی که کمترین کیفیت را داشته باشد، دوربین های Point-and-shoot و گوشی های هوشمند خواهد بود.

با وجود اینکه دوربین‌های نقطه‌انداز معمولاً عکس‌های بهتری نسبت به گوشی‌های آیفون یا اندروید می‌گیرند، فروش و استفاده از دوربین‌های عکاسی نقطه‌ای در چند سال گذشته به سرعت در حال کاهش بوده است. دلیل آن این است که دیگر هیچ کس به یک دوربین اشاره گر نیاز ندارد، یا حداقل فکر نمی کند که به آن نیاز دارد.

از این گذشته، همه افراد دارای گوشی هوشمندی هستند که قادر به گرفتن عکس های با کیفیت بالا هستند. اکثر مردم همیشه دوربین تلفن همراه خود را دارند، بنابراین بسیار راحت تر است. تلفن‌های دوربین دار دائماً بهتر و بهتر می‌شوند، بنابراین منطقی است که اغلب دیگر دوربینی با نقطه و عکس نبینید.

در هر صورت، من شخصا دوربین های گوشی های هوشمند و دوربین های نقطه و عکاسی را در یک دسته قرار می دهم زیرا کیفیت تصویر بسیار مشابه است. دوربین های تلفن با سرعت فوق العاده ای تکامل یافته اند و به کیفیت دوربین های سنتی نقطه و عکاسی رسیده اند.

دوربین های اکشن

آخرین نوع دوربین ها، دوربین های اکشن مانند GoPro هستند. شناخته شده ترین آنها GoPro است، اما بسیاری از شرکت های دیگر نیز این نوع دوربین های اکشن را تولید می کنند، از جمله معرفی اخیر دوربین های اکشن نیکون.

اگرچه این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند (به کیفیت آیفون فکر کنید)، اما اکثر مردم از آن‌ها برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنند. انواع دوربین های ویدئویی GoPro عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند آنها را به کلاه ایمنی، هواپیماهای بدون سرنشین، اسنوبرد، تخته موج سواری و غیره متصل کنید. آنها به شما امکان می دهند از آنها برای هر فعالیتی که ممکن است به یک دوربین کوچک و مقاوم نیاز داشته باشید استفاده کنید.

انتخاب دوربین مناسب

انواع مختلفی از دوربین ها در دسترس هستند که انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب است ممکن است گیج کننده باشد. در پست دیگری در مورد نحوه انتخاب دوربین به جزئیات بیشتر خواهم پرداخت.

در حال حاضر، می گویم ابتدا دوربینی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. اگر می خواهید بهترین کیفیت تصاویر را داشته باشید، یک دوربین DSLR یا بدون آینه و یک لنز خوب انتخاب کنید.

با یک لنز 50 میلی متری به عنوان اولین لنز خود، همراه با بدنه مناسب، نمی توانید اشتباه کنید. همچنین، فراموش نکنید که مطمئن شوید دوربین شما به صورت خام عکاسی می‌کند تا بیشترین بهره را از ویرایش عکس Photoshop/ Lightroom خود ببرید!



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

دندان های جلویی، بیشترین جلوه را در بین انواع دندان ها دارند، به همین خاطر افرادی که دندان های قدامی آنها شکسته است، رنگ آنها زرد شده و یا از فاصله بین دندان ها رنج می برند، همیشه در این فکر هستند که چگونه زیبایی دندان های خود را بازگردانند؟ لمینت و کامپوزیت هر دو جزء بهترین روش های ترمیم فرم و رنگ دندان های جلو است، اما کدامیک بهتر است؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی لمینت دندان جلو و کامپوزیت دندان جلو بپردازیم. 

لمینت دندان

ماده سازنده لمینت دندان، پرسلین ونیر میباشد که حتی از مینای دندان نیز بادوام تر است و در برابر لکه و ضربه مقاوم میباشد. علاوه بر استحکام بالا، لمینت ظاهری مشابه دندان های طبیعی دارد و به همان اندازه شفاف است. 

آماده سازی لمینیت: دندانپزشکان زیبایی ماهر به طور محافظه کارانه هر دندان را برای حفظ مینای دندان تا حد امکان آماده می کنند و در عین حال اطمینان می دهند که روکش ها در جلو و کناره های دندان ها و در خط لثه طبیعی به نظر می رسند.

ظاهر لمینت دندان: دندانپزشکان زیبایی پیشرفته با لابراتوارهای چیره دست کار می کنند تا روکش هایی درست کنند که کاملاً با رنگ و ویژگی های دندان های اطراف مطابقت داشته باشد.

ماندگاری لمینت دندان: این روکش طول عمر بالایی داشته و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، روکش های چینی شما ممکن است تا 20 سال دوام بیاورند.

کامپوزیت دندان

مواد سازنده کامپوزیت ونیر: شیشه یا کوارتز به همراه رزین پلاستیکی، کامپوزیت دندان را می سازند. کامپوزیت در انواع سایه ها و شفافیت ها موجود است و دندانپزشکان زیبایی آن ها را برای ارائه نتایج طبیعی ترکیب می کنند.

آماده سازی کامپوزیت ونیر: محافظه کارانه تر از آماده سازی روکش های چینی است. دندانپزشک زیبایی شما دندان های تغییر رنگ داده شما را حکاکی می کند تا آنها را برای کامپوزیت آماده کند و اطمینان حاصل کند که باندینگ دندان های شما را خیلی ضخیم نشان نمی دهد.

ظاهر کامپوزیت دندان: دندانپزشکی که یک هنرمند واقعی است می تواند کامپوزیت را با رنگ و شفافیت دندان های طبیعی شما ترکیب کند. جلا داده می شود تا با براقی دندان های شما همخوانی داشته باشد.

طول عمر کامپوزیت دندان: در عرض سه تا پنج سال، سطح باندینگ فرسوده می شود. دندانپزشک شما باید آن را دوباره روی سطح بکشد.

برای دندان های جلو کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

در صورت امکان، یک دندانپزشک زیبایی- ترمیمی تا حد امکان ساختار دندان سالم شما را حفظ خواهد کرد. برای اینکه به ساختار دندان های شما دست نخورد، معمولا دندانپزشک روش کامپوزیت دندان جلو را انتخاب میکند. البته تفاوت لمینت و کامپوزیت، بسیار گسترده است. این روکش ها از نظر میزان شفافیت، طول عمر، مراحل انجام، قیمت و ... تفاوت دارند. 

ونیرهای چینی ممکن است برای اصلاح چندین دندان توصیه شود

اگر دندان های جلو تغییر رنگ داده اند، یا اگر کل ناحیه لبخند شما نیاز به ترمیم ظاهری دارند، ممکن است لمینت دندان توصیه شود. وضعیت و موقعیت دندان‌های شما نیز می‌تواند روی درمان زیبایی که دندانپزشک شما توصیه می‌کند تأثیر بگذارد.

به دنبال یک دندانپزشک زیبایی معتبر در منطقه خود بگردید و برای مشاوره برنامه ریزی کنید. دندانپزشک به اهداف لبخند شما گوش میدهد، دندان های شما را معاینه می کند و گزینه های شما را توضیح می دهد. شما می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه ونیرهای چینی یا کامپوزیت برای شما مناسب هستند، بگیرید.

 

برخی از دندانپزشکان ممکن است انجام عمل زیبایی روی دندان های مجاور دندان های تغییر رنگ داده را پیشنهاد دهند، اما این اغلب نشان می دهد که آنها فاقد هنر لازم برای مطابقت با رنگ هستند. بهتر است نظر دوم را دریافت کنید. برای مشاوره با یک دندانپزشک زیبایی معتبر و انجام کامپوزیت دندان های جلویی یا لمینت دندان های جلویی، همین الان با شماره 44451627-021 تماس بگیرید. 



:: برچسب‌ها: کامپوزیت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

 

با گسترش فن آوری های دیجیتال، هر سند کپی در حال حاضر به نسخه نرم افزاری تبدیل شده و در یک کامپیوتر ذخیره می شود. با این حال، مواردی وجود دارد که به سادگی باید در شکل فیزیکی آن نگهداری شوند - چه اسناد شخصی مانند شناسنامه و گذرنامه، یا اسناد تجاری مانند اسناد و قراردادهای قانونی ارزشمند. این اسناد همچنین از همه مهمتر هستند.

 

صندوق‌های امن چه مالک یا اجاره‌ای، به شما امکان می‌دهند اسناد ارزشمند خود را ایمن نگه دارید. آنها نه تنها از نفوذ و سرقت جلوگیری نمی کنند، بلکه می توانند اسناد شما را در برابر آتش سوزی و آسیب محافظت کنند.

 

اگر هنوز مطمئن نیستید که جعبه های گاوصندوق چه چیزی می توانند ارائه دهند، این مقاله همه چیزهایی را که در مورد جعبه های گاوصندوق می دانید به شما نشان می دهد که چرا باید از آنها استفاده کنید و هنگام تهیه آن به دنبال چه چیزی باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

چرا ازگاوصندوق استفاده کنیم

قبل از اینکه به نحوه انتخاب بهترین جعبه های گاوصندوق بپردازیم، بیایید کمی عمیق تر به دلایلی که چرا باید در وهله اول از یک جعبه گاوصندوق استفاده کنید، بپردازیم.

محافظت در برابر حوادث و حوادث

همانطور که در بالا ذکر شد، صندوق های امن از اسناد غیر قابل تعویض شما در برابر حوادثی مانند آتش سوزی محافظت می کنند که یکی از قانع کننده ترین دلایل استفاده از آن است. بهتر است برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شوید تا اینکه وقتی مشکلی پیش می آید غافلگیر شوید.

 

اگر خوش شانس باشید، ممکن است از قبل بیمه ای برای محافظت از محل کسب و کار خود در صورت وقوع حادثه داشته باشید. با این حال، بسیار بهتر است که اسناد خود را در یک صندوق امان نگه دارید. بعلاوه، با دانستن اینکه آنها بدون توجه به جایی که هستید امن هستند، آرامش خاطر خواهید داشت.

 

جلوگیری از سرقت

البته یکی از شناخته شده ترین دلایل خرید گاوصندوق جلوگیری از سرقت است.

 

با صندوق امانات، می توانید با دادن کد پین به افراد مجاز اجازه دسترسی بدهید. بنابراین، شما دقیقا می دانید که چه کسی دسترسی دارد و چه کسی دسترسی ندارد. اجازه دسترسی انتخابی از اشیاء با ارزش شما در برابر افراد غیرمجاز یا دست های کنجکاو محافظت می کند.

 

علاوه بر این، قرار دادن اسناد خود در یک کشوی قفل شده به اندازه کافی امن نیست. در مقایسه با جعبه‌های امن، واحدهای کشو دارای قفل را می‌توان به‌راحتی یا با یک لنگ یا با برداشتن قفل باز کرد. جعبه های گاوصندوق نسبت به این کشوها به مراتب در برابر سرقت مقاوم تر هستند. آنها سیستم قفل پیچیده تری دارند که از ورود اجباری و دستکاری جلوگیری می کند. علاوه بر این، مواد سنگین و مستحکم گاوصندوق، حمل و باز شدن آن را سخت می کند. بنابراین، جعبه گاوصندوق را در برابر سرقت مقاوم می کند.

 

پس انداز کنید

اگرچه صندوق امانات یک سرمایه گذاری برای شما خواهد بود، اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

جایگزینی اسناد تجاری از دست رفته می تواند پرهزینه باشد. حتی اگر هزینه زیادی نداشته باشند، جایگزینی چنین اسنادی قطعا به زمان مناسبی نیاز دارد. این ممکن است باعث تاخیر در فرآیندهای درخواست یا در شرایطی شود که به این اسناد نیاز است، به خصوص زمانی که مهلتی وجود دارد. از دست دادن زمان و تاخیر می تواند منجر به از دست دادن درآمد نیز شود.

 

در دراز مدت، یک صندوق امانات هزینه خود را خواهد پرداخت. با محافظت از اسناد خود از مشکلات پرهزینه جلوگیری کنید.

 

از گم شدن اسناد خودداری کنید

مهم نیست چقدر سازماندهی شده اید، همیشه این احتمال وجود دارد که وسایل شما جابه جا شوند، در جای خود قرار نگیرند یا گم شوند.

 

با با ارزش ترین اسناد خود، می خواهید همیشه از مکان دقیق آنها مطمئن شوید. جعبه های گاوصندوق هرگونه حدس و گمان در مورد محل قرار گرفتن اقلام مهم شما را از بین می برند.

 

همانطور که قبلاً ذکر شد، محدود کردن دسترسی به افراد منتخب همچنین به شما امکان می‌دهد کنترل کنید چه کسی به اشیاء قیمتی موجود در گاوصندوق دسترسی دارد. با این کار اسناد شما به دست افراد نامناسب نمی رسد و در نتیجه احتمال گم شدن اقلام خود را به حداقل می رساند.

 

نحوه انتخاب گاوصندوق

البته گاوصندوق های مختلفی با مشخصات و امکانات متنوع در بازار وجود دارد. شما می خواهید مطمئن باشید که مناسب ترین جعبه گاوصندوق را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید بسته به اینکه از آن برای چه کاری استفاده می کنید. در اینجا 6 نکته را در هنگام انتخاب جعبه های امن ذکر می کنیم.

اندازه گاوصندوق

 

جعبه گاوصندوق شما باید چقدر بزرگ باشد؟ این بستگی به آنچه در آن نگه دارید دارد.

 

مطمئن شوید که ابعاد جعبه گاوصندوق خود را به درستی تعیین کرده و قبل از خرید از اندازه صحیح آن اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای انتخاب اندازه مناسب برای صندوق امانات این است که ابعاد وسایل خود را اندازه گیری کنید و تخمین تقریبی از فضایی که آنها اشغال می کنند داشته باشید.

 

بیشتر جعبه‌های امن برای استفاده تجاری از نظر اندازه خیلی بزرگ نیستند، زیرا فقط اسناد و مدارک مهم در داخل نگهداری می‌شوند.

مقاومت در برابر آتش

یک جعبه گاوصندوق مقاوم در برابر آتش یک سرمایه گذاری مهم برای هر کسب و کاری است.

 

آتش سوزی یکی از شایع ترین و خطرناک ترین حوادثی است که می تواند در یک ملک یا محل رخ دهد. تنها در سال 2016، نیروی دفاع مدنی سنگاپور (SCDF) به 3871 تماس آتش سوزی دیگر پاسخ داده است و 12.1 درصد مربوط به اماکن غیر مسکونی است که شامل املاک تجاری و صنعتی می شود. آتش‌سوزی‌ها را دست کم نمی‌گیرید، می‌توانند در مقیاس بزرگ باشند و حتی اطراف اطراف را تحت تأثیر قرار دهند.

 

در حالی که محل شما ممکن است در برابر خطراتی مانند آتش سوزی بیمه شده باشد، اما همچنان بهتر است که ایمن باشید تا متاسف باشید. محافظت از اشیای قیمتی شما در یک جعبه گاوصندوق مقاوم در برابر آتش خطر بسیار کمتری نسبت به تعویض آنها در هنگام آسیب دیدن آنها در آتش سوزی دارد.

 

درجه مقاومت در برابر آتش یک جعبه گاوصندوق بستگی به این دارد که چه چیزی می تواند در برابر آتش محافظت شود و چه مدت می توان آن را محافظت کرد. به عنوان مثال، برای محافظت از اقلامی مانند اسناد و مدارک کاغذی، دمای داخلی صندوق امانات باید زیر 350 درجه باشد. اگر اقلامی مانند سخت‌افزار رایانه، کارت‌های حافظه یا دی‌وی‌دی را ذخیره می‌کنید، برای محافظت از آن‌ها در برابر آتش‌سوزی به دمای داخلی بسیار پایین‌تری نیاز دارید.

 

اکثر گاوصندوق ها حدود 30 دقیقه حفاظت در برابر آتش را ارائه می دهند. همچنین برخی از گاوصندوق ها در بازار وجود دارد که یک ساعت یا بیشتر مقاومت در برابر آتش را ارائه می دهند، اگرچه گران تر هستند. با این حال، در بیشتر موارد، 30 دقیقه حفاظت در برابر آتش تمام چیزی است که برای ایمن نگه داشتن اسناد خود قبل از فروکش کردن آتش نیاز دارید.

 

مقاومت در برابر سرقت

برخی از گاوصندوق ها نسبت به سایرین در برابر سرقت مقاوم ترند. درجه مقاومت شما در برابر سرقت بستگی به نوع اقلامی دارد که قصد دارید در داخل آن نگهداری کنید.

 

اگر یک کسب و کار جواهرات یا ساعت های لوکس دارید، فروشگاه شما احتمالاً هدف سرقت و سرقت قرار می گیرد. بنابراین، برای محافظت از با ارزش ترین اقلام خود به یک گاوصندوق مقاوم در برابر سرقت نیاز دارید. از سوی دیگر، اگر فقط اسناد طبقه بندی شده یا اطلاعات تجاری محرمانه را نگهداری می کنید، احتمال کمتری دارد که هدف چنین جنایتی قرار بگیرید. در این صورت ممکن است نیازی به گاوصندوق بسیار مقاوم در برابر سرقت نداشته باشید. فقط یک گاوصندوق با مقاومت متوسط ​​کافی است.

 

برای آزمایش مقاومت در برابر سرقت، تیم آزمایش از مواد منفجره، ابزار و مشعل‌ها برای باز کردن یک جعبه امن استفاده می‌کند. درجه مقاومت در برابر سرقت بستگی به مدت زمان باز کردن با استفاده از این روش ها دارد.

 

همچنین می‌خواهید مطمئن باشید که گاوصندوق شما به اندازه‌ای سنگین است که به راحتی از بین نرود. اگر گاوصندوق شما کوچک و سبک است، مطمئن شوید که روی یک کیت پیچ و مهره برای محکم کردن و چسباندن آن به دیوار سرمایه گذاری کنید. این یک عامل بازدارنده بیشتر در برابر سرقت است و برداشتن سریع و آسان اشیاء با ارزش شما را دشوارتر می کند.

 

قیمت

اگرچه هنگام جستجوی گاوصندوق، قیمت را در نظر می گیرید، اما نمی خواهید از آن صرفه جویی کنید. یک گاوصندوق خوب برای مدت طولانی دوام می آورد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی بیشتر برای کیفیت هزینه کنید. و همانطور که قبلاً ذکر شد، یک گاوصندوق خوش ساخت در دراز مدت هزینه خود را پرداخت خواهد کرد.

 

در این مورد، مهم است که نیازها و اولویت های خود را در نظر بگیرید. لازم نیست بزرگترین، شیک ترین و گران ترین جعبه گاوصندوق را بخرید، اگر تنها چیزی که برای نگهداری نیاز دارید چند سند و سوابق است.

 

نوع قفل

گاوصندوق های مختلف مکانیسم های قفل متفاوتی دارند و شما باید در نظر بگیرید که کدام یک برای کسب و کارتان بهترین است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

کاشت دندان به روش ایمپلنت روشی کاملاً تخصصی است که اگر در نحوه‌ی انجام آن دقت لازم در نظر گرفته نشود، به طور حتم بیمار اذیت خواهد شد. همانطور که می‌دانید قالب گیری ایمپلنت از مراحل کاشت ایمپلنت دندان به شمار می‌رود که برعکس عقیده‌ی مراجعین که این بخش از کار کاشت دندان را ساده می‌دانند، نیاز به تخصص و مهارت جدی دارد. پر واضح است دندانی که به هر دلیلی از دست رفته باشد باید با روش‌های مناسب جایگزین شود که ایمپلنت اگر چه روشی پرهزینه است اما کیفیت انجام آن و درصد موفقیت‌آمیز بودن این روش سبب شده است تا افراد بیشتر به استفاده از ایمپلنت دندان روی بیاورند. حال ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی مراحل قالب گیری ایمپلنت صحبت کنیم تا اگر در حال حاضر قصد انجام این روش را دارید، اطلاعات بیشتری داشته باشید.

قالب گیری ایمپلنت

روش های قالب گیری ایمپلنت

برای انجام مراحل ایمپلنت دندان که قالب گیری یکی از مهم‌ترین آنهاست، روش‌های بخصوصی وجود دارد که ما در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

– قالب‌گیری تری‌باز. در این روش از قالب‌گیری که در سطح فیکسچر انجام می‌شود از دقت فوق العاده مناسبی برخوردار است که به همین دلیل متخصصان باتجربه از این روش بهره می‌برند. ضمن اینکه در روش تری‌باز از ایمپرشن کوپینگ بار استفاده خواهد شد که مزیت آن به حداقل رسیدن جابجایی اجزا در حین برداشت قالب است.

– قالب‌گیری تری‌بسته. اگر برای قالب‌گیری امکان بکارگیری از اباتمنت نباشد، قالب‌گیری سطح فیکسچر به شکل تری‌بسته خواهد بود. گفتنی است که در این روش از قالب گیری ایمپلنت از کوپینگ به جای هیلینک بکارگیری می‌شود که در اطراف آن تزریق ماده قالب‌گیری در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است که هر کدام از روش‌های عنوان شده مراحل خاص خودشان را دارند که پزشک معالج باید به دقت به آنها رسیدگی کند تا در نهایت بهترین نتایج حاصل شود.

در مورد قالب گیری ایمپلنت دندان چه می دانید؟

قالب گیری ایمپلنت دندان چگونه است؟

در این بخش به مراحل قالب‌گیری ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

  • بعد از یک هفته الی ده روز بافت دندان که با تشخیص دندانپزشک باز شده است، با بکارگیری ابزار مناسب پیچ هیلینگ بار شده و سپس پایه‌ی ایمپلنت دندان بررسی شده تا دارای استخوان و یا بافت نرم نباشد.
  • حال در این مرحله از فیکسچر مانت به جهت قالب‌گیری استفاده می‌شود که باید بر روی بدنه‌ی ایمپلنت قرار داده شود. برای اطمینان از این موضوع نیز کافی است با بکارگیری عکس رادیوگرافی قرار گرفتن مانت بر روی ایمپلنت دندان بررسی شود.
  • در مرحله بعدی از قالب گیری ایمپلنت روی قالب سفارش داده شده پنجره‌ای باز می‌شود که فیکسچر بتواند از آن عبور کند. ضمناً تری قالب‌گیری درون حفره‌ی دهان نیز بررسی شده تا اطمینان حاصل شود که فیسکچر مانت ار درون تری بیرون زده باشد.
  • حال باید مواد قالب‌گیری درون و اطراف مانت در نظر گرفته شود. در واقع تری قالب باید از مواد سیلیکونی پر شود و سپس درون دهان جای داده خواهد شد. باید دقت شود که باقی موادهای اضافی بهتر است که پاک شوند.
  • به محض اتمام قالب‌گیری، مانت از ایمپلنت جدا شده و بعد از آن نیز تری قالب‌گیری نیز از دهان خارج می‌شود. در آخر نیز مجدداً هیلینگ روی ایمپلنت قرار داده خواهد شد.

این مطلب به اینجا ختم نمیشود، اگر میخواهید درباره اهمیت و مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان، بیشتر بدانید، کلیک کنید.

 


:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

آیا دندانی را از دست داده اید و از خود می پرسید: "آیا ایمپلنت های دندان برای همیشه ماندگار هستند؟" بیایید نگاهی به طول عمر ایمپلنت های دندانی بیندازیم.

کسانی که دندان های از دست رفته دارند حداقل یک بار به کاشت ایمپلنت دندان فکر کرده اند. بسیاری از مردم در مورد ایمپلنت های دندانی سؤالاتی دارند که آنها را از انجام این روش باز می دارد.

بزرگترین سوال؟ "آیا ایمپلنت های دندان برای همیشه دوام می آورند؟" برای یادگیری پاسخ این سوال به همراه اطلاعات بسیار مفیدتر در مورد موضوع ایمپلنت دندان، به خواندن ادامه دهید.

آیا ایمپلنت های دندانی برای همیشه ماندگار هستند؟

یکی از رایج ترین سوالات مردم این است: "دوام ایمپلنت های دندانی چقدر است؟" پاسخ به عوامل مختلفی از جمله نحوه مراقبت از ایمپلنت بستگی دارد. اما به طور کلی، طول عمر ایمپلنت های دندانی حدود 25 سال است.

چه چیزی بر مدت زمانی که باید اینویزیلاین بپوشید تأثیر می گذارد؟

سن شما ممکن است در سرعت یا کندی حرکت دندان های شما نقش داشته باشد. هر چه سن شما بالاتر می رود، زمان بیشتری طول می کشد تا دندان های شما به موقعیت جدید حرکت کنند. به همین دلیل، بیماران مسن اغلب مجبورند اینویزیلاین را برای مدت طولانی تری بپوشند.

با این حال، اگر سن‌تان بالا باشد، احتمال اینکه دندان‌هایتان در طول زمان به موقعیت اصلی خود بازگردند، کمتر است.

همچنین می‌توانید با پوشیدن سینی‌های تا حد امکان، تأثیرگذاری آن‌ها را کنترل کنید. هرچه بیشتر از بریس‌های اینویزیلاین استفاده کنید، سریع‌تر عمل می‌کنند. به همین دلیل، دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل 22 ساعت در روز آنها را بپوشید.

شما می توانید سینی های خود را برای غذا خوردن و زمانی که دندان های خود را تمیز می کنید بردارید. جدا از این، سعی کنید آنها را در خود نگه دارید.

یکی دیگر از عوامل مهم در جدول زمانی شما، متأسفانه، از دست شما خارج است. نوع ناهماهنگی که می‌خواهید اصلاح کنید می‌تواند بر مدت زمانی که باید را بپوشید تأثیر بگذارد.

اصلاح ناهماهنگی های شدیدتر نسبت به موارد جزئی زمان بیشتری می برد. بیایید نگاهی به برخی از ناهماهنگی‌های رایج بیندازیم و اینکه چقدر طول می‌کشد تا با استفاده از برطرف شوند.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی راه حل دائمی طولانی مدت برای کسانی است که نیاز به تعویض دندان دارند. ایمپلنت را می توان به تنهایی برای جایگزینی یک دندان استفاده کرد. در این شرایط تاجی شبیه دندان طبیعی روی ایمپلنت می رود.

همچنین ممکن است از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزین کل دهان برای جایگزینی دندان استفاده شود. زمانی که فردی دندان های کمی داشته باشد یا بدون دندان باشد، می توان از ایمپلنت ها برای حمایت از پروتزها با ایمن تر از چسب ها استفاده کرد. گاهی اوقات از مینی ایمپلنت ها به جای مینی ایمپلنت های اندازه کامل برای پشتیبانی از مجموعه های کامل پروتز استفاده می شود.

اجزای ایمپلنت

سه قسمت اصلی ایمپلنت های دندانی را تشکیل می دهند. اینها شامل خود ایمپلنت، اباتمنت و تاج است.

ایمپلنت

خود ایمپلنت مانند ریشه دندان عمل می کند. این یک پایه تیتانیومی است که معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است که با جراحی در فک کاشته می شود.

تکیه گاه

اباتمنت برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می شود. این قسمت بالای استخوان فک باقی می ماند و روی ایمپلنت پیچ می شود.

تاج پادشاهی

تاج قسمتی است که می بینید و شبیه دندان طبیعی است. تاج ها معمولاً از سرامیک ساخته می شوند، اگرچه تغییرات ارزان تری نیز وجود دارد. این به تکیه گاه بسته می شود.

مزایای ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای ایمپلنت عبارتند از:

  • اعتماد به نفس را تقویت کنید تا بتوانید دوباره لبخند بزنید
  • دائمی (بر خلاف پروتزهای مصنوعی که متحرک هستند)
  • در مقایسه با دندان های از دست رفته یا آسیب دیده، غذا خوردن را آسان تر می کند
  • راحت تر صحبت کردن در مقابل دندان های از دست رفته
  • می تواند به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان فک در اثر از دست دادن دندان کمک کند
  • از ظاهر جوان‌تر صورت پشتیبانی می‌کند (بدون ظاهر افتادگی معمولی در افراد کم یا بدون دندان)

اینها تنها چند مزیت است. دریافت ایمپلنت دندان بر اساس موقعیت منحصر به فرد شما ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.

جایگزین های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان تنها گزینه زمانی نیست که شما دندان های از دست رفته دارید، اگرچه بسیاری معتقدند که بهترین گزینه است.

گزینه های جایگزین جایگزینی معمولی برای ایمپلنت های دندانی شامل بریج، دندان مصنوعی، روکش دندان و مینی ایمپلنت است.

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت های دندانی

همانطور که در بالا ذکر شد، ایمپلنت های دندانی به طور متوسط ​​25 سال دوام می آورند. دلایل زیادی وجود دارد که ایمپلنت ممکن است کمتر یا بیشتر از این طول عمر متوسط ​​دوام بیاورد. این دلایل در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

بهداشت دهان

افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند، ایمپلنت هایشان دوام بیشتری خواهد داشت. این بدان معناست که شما باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. معاینات منظم دندانپزشکی نیز مهم است.

غذا و عادات جویدن

غذاهای شیرین، چسبنده یا سفت می توانند بر طول عمر ایمپلنت شما تأثیر منفی بگذارند. دندانپزشک شما احتمالاً به شما خواهد گفت که حداقل تا زمانی که بهبودی دهان شما طول می کشد از این موارد اجتناب کنید. فشردن فک یا جویدن سخت نیز می تواند طول عمر ایمپلنت شما را کاهش دهد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

لمینت دندان، کامپوزیت دندان و روکش دندان، هر سه روش‌هایی هستند که به عنوان دندانپزشکی زیبایی طرفداران زیادی دارند و برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود تفاوت‌هایی که بین این سه روش وجود دارد، برخی از افراد گمان می‌کنند که همه آن‌ها دارای کاربرد‌‌های مشترک و مشابهی هستند. این درحالی است که هر یک از درمان‌های دندانپزشکی نام برده با هم فرق دارند و دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره لمینت دندان، کامپوزیت دندان و روکش دندان در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این مقاله به خوبی متوجه فرق لمینت و کامپوزیت خواهید شد.

لمینت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان چیست؟

یکی دیگر از روش‌های اصلاح طرح لبخند که کاربردی شبیه به لمینت دارد و دندانپزشک به جای روکش سرامیکی از خمیر کامپوزیت برای برطرف‌کردن ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌کند، کامپوزیت دندان نام دارد. کیفیت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت کمتر است؛ اما به طور کلی زیباسازی دندان‌ها با کامپوزیت دندان هزینه کمتری در بر دارد. خمیر کامپوزیت بعد از قرار گرفتن روی سطح دندان‌هایی که مقداری تراشیده شده‌اند، توسط دندانپزشک به فرم دلخواه در می‌آید و سپس با استفاده از اشعه نور آبی، خمیر سفت و محکم می‌شود.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یک نوع پروتز دندانی است که بعد از قالب‌گیری در لابراتوار ساخته می‌شود و به عنوان تاج دندان بر روی دندان‌های طبیعی و آسیب دیده افراد قرار می‌گیرد. دندانپزشک قبل از نصب روکش روی دندان عصب کشی شده، دور تا دور آن را به خوبی می‌تراشد و با استفاده از چسب مخصوص روکش را به روی دندان می‌چسباند. روکش‌های دندان دقیقا مانند یک کلاه محافظ روی دندان‌های عصب کشی شده قرار می‌گیرند و از تمام جهات دندان‌ها را احاطه می‌کنند. طول عمر و ماندگاری دندان‌های عصب‌کشی‌شده با استفاده از روکش‌های دندان به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

لمینت دندان چیست؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان‌ها در دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند، روش لمینت دندان است. لمینت دندان لایه‌ای نازک از جنس سرامیک است که به سطح دندان‌های جلویی افراد متصل می‌شود و همه عیب‌های ظاهری دندان‌ها را پوشش می‌دهد. روکش‌های لمینت دندان با استفاده از قالب دندان افراد و در لابراتوار تولید می‌شوند و در طول دو جلسه توسط دندانپزشک متخصص روی دندان‌های جلویی بیمار نصب می‌شوند. برای اتصال روکش به سطح دندا‌ن‌ها، دندانپزشک مقدار بسیار کمی از دندان را می‌تراشد. لمینت دندان یکی از روش‌های بادوام، ماندگار و در عین حال پرهزینه محسوب می‌شود.

تفاوت های لمینت و کامپوزیت از نظر جنس

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر جنس باعث شده‌است که طول عمر و ماندگاری لمینت دندان و کامپوزیت دندان با هم متفاوت باشد. جنس لمینت از سرامیک ساخته می‌شود؛ اما برای ساخت کامپوزیت دندان از مواد خمیری رزین کامپوزیت استفاده می‌شود. جنس لمینت دندان به گونه‌ای است که بسیار شفاف است و زیبایی خاصی به لبخند افراد می‌بخشد. از نظر زیبایی جنس لمینت خیلی بهتر از کامپوزیت است و در برابر عواملی مانند رنگ‌پذیری و لکه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. اما در مقابل، کامپوزیت دندان درست مانند دندان‌های طبیعی، با خوردن مواد خوراکی رنگی به مرور زمان دچار تغییر رنگ می‌شود.

تفاوت های لمینت و کامپوزیت از جهت قیمت

یک مورد دیگر که می‌توان به عنوان فرق لمینت و کامپوزیت معرفی کرد، متفاوت‌بودن قیمت این دو روش است. قیمت کامپوزیت دندان همواره از لمینیت دندان ارزان‌تر است. روش کامپوزیت با استفاده از مواد اولیه کم هزینه‌تر انجام می‌شود و دندانپزشک آن را در یک جلسه به اتمام می‌رساند. در واقع کامپوزیت به عنوان ارزان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش اصلاح طرح لبخند و برطرف‌کردن عیب‌های دندان مانند فاصله‌دار بودن، کجی، ساییده‌شدن و زردشدن دندان‌ها محسوب می‌شود. دلیل گران‌بودن لمینت دندان هم عواملی مانند نحوه نصب روکش سرامیکی، جنس روکش و مقاومت بالای آن در برابر زردشدن، شکستن و ساییدگی، بالا بودن دستمزد دندانپزشک و غیره‌ است.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر تکنیک انجام کار

فرق لمینت و کامپوزیت از نظر تکنیک انجام کار به این صورت است که برای انجام کامپوزیت دندان، قالب‌گیری لازم نیست و قراردادن مواد خمیری کامپوزیت روی دندان‌های جلویی هر فک بیمار جهت اصلاح طرح لبخند حدودا پنج ساعت به طول می‌انجامد؛ اما برای انجام مراحل لمینت تقریبا دو هفته الی یک ماه زمان نیاز است. دلیل طولانی‌بودن مراحل لمینت، انجام پروسه قالب‌گیری و آماده‌شدن روکش‌‌های سرامیکی در لابراتوار است. برای نصب روکش سرامیکی دندان‌ها در روش لمینت، دندانپزشک نیم‌میلی‌متر از سطح دندان‌های فرد را می‌تراشد. در روش کامپوزیت در صورت شکستگی یا لب‌پرشدن امکان ترمیم وجود دارد؛ اما در روش لمینت، دندان آسیب‌دیده باید به طور کامل با یک روکش لمینتی جدید تعویض شود.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از جهت ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت‌های بین لمینت و کامپوزیت، ماندگاری و طول عمر هر یک از این روش‌هاست. ماده رزین به عنوان ماده خمیری به کار رفته در کامپوزیت به اندازه لمینت محکم نیست. در این روش دندان‌ها بعد از پنج الی هفت سال، کیفیت و ماندگاری خود را از دست می‌دهند و حتما باید ترمیم شوند؛ اما لمینت اگر به خوبی و با دقت نگهداری شود، حدود ده الی بیست سال طول عمر و ماندگاری دارد. برای افزایش ماندگاری و طول عمر دندان‌هایی که با استفاده از این دو روش زیبا شده‌اند، باید به بهداشت دهان و دندان توجه زیادی داشته‌باشید و استفاده از مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. هر چه میزان مراقبت از دندان‌ها بیشتر باشد، طول عمر و ماندگاری لمینت و کامپوزیت هم افزایش می‌یابد.

تفاوت روکش با لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان و کامپوزیت دندان هر دو به عنوان دو روش درمانی با اهداف مشابه برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند و در واقع جزء یک خانواده محسوب می‌شوند. کسانی که توانایی مالی کافی برای استفاده از روش لمینت را ندارند، از روش کامپوزیت به عنوان یک روش ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ استفاده می‌کنند. اما ماهیت روکش دندان کاملا با کامپوزیت و لمینت متفاوت است و نمی‌توان روکش را به جای دو روش دیگر استفاده کرد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، روکش‌های دندان پروتز‌هایی هستند که به جای جنبه زیبایی بیشتر جنبه محافظتی از دندان‌های عصب‌کشی‌شده را دارند. تنها زمانی می‌توان از لمینت به جای روکش استفاده کرد که دندان‌های جلویی فرد عصب‌کشی شده‌باشد.

منبع مقاله: www.entekhabeno.com



:: برچسب‌ها: لمینت دندان , کامپوزیت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

برندهای ایمپلنت دندانی قطعات و سیستم های ایمپلنت را برای عملیات ایمپلنت دندان تولید می کنند. آنها کیفیت، دوام، نوآوری و قیمت مناسب را در درجات مختلف ارائه می دهند. همچنین، برخی از شرکت ها بسیار جدید هستند، در حالی که برخی دیگر بیش از 30 سال است که در بازار هستند.

به طور کلی، کلینیک های دندانپزشکی در سراسر جهان چند برند را در دست دارند که فکر می کنند برای اکثر مشتریان خود مناسب هستند و تمایل دارند از یکی از آن مارک ها استفاده کنند. یک بیمار قرار است از بین گزینه های پیشنهادی توسط متخصص دندانپزشکی یا کلینیک، برندی را انتخاب کند.

انتخاب یک نام تجاری از یک لیست جهانی برای یک بیمار عادی کار سختی خواهد بود. در سطح جهانی، بیش از 150 شرکت در تلاش هستند تا راه خود را در بازار ایمپلنت دندان باز کنند، و برای یک فرد عادی تقریبا غیرممکن است که در مورد همه آنها آگاه باشد. با این حال، از آنجایی که موضوع دندان شماست، نمی توانید از جستجوی بهترین مارک های ایمپلنت دندان خودداری کنید، که قابل درک است.

در این پست لیستی از 10 برند برتر ایمپلنت دندان در بازار را مشاهده می کنید که برای هر کدام توضیحی ارائه می شود. قبل از پرش به لیست، نکات مهمی را در مورد برندهای ایمپلنت دندانی خواهید یافت.

چرا برندهای زیادی وجود دارد؟

شاید متوجه شده باشید که برندهای زیادی در رابطه با عمل ایمپلنت دندان وجود دارد. با این حال، فقط کمتر از 10 تا 15 مورد از آنها برای شما آشنا هستند، یا فقط در مورد 2-3 مارک توسط متخصص دندانپزشکی به شما گفته شده است. البته عرضه و تقاضا مانند هر تجارت دیگری عاملی است. با این حال، نکته کلیدی خاص در برندهای ایمپلنت دندانی در شرایط بالینی متنوع است.

مواد با کیفیت بالاتر مورد استفاده در سیستم‌های ایمپلنت دندان، گزینه‌های اندازه وسیع‌تر، هزینه‌های معقول‌تر و ارتباطات روان، برخی از برندها را به جلو می‌برد. بنابراین آنها محبوب تر از ده ها نفر دیگر می شوند.

آیا مهارت جراحی بر موفقیت ایمپلنت تاثیر می گذارد؟

این موضوع دیگری است که باید به طور مفصل مورد بحث قرار گیرد. اولاً، یک متخصص دندانپزشکی ماهر و با تجربه بیشتر از یک همکار کم مهارت یا بی تجربه نتیجه بهتری می دهد. این به این دلیل است که او می تواند حتی با استفاده از برندی با کیفیت پایین تر، ایمپلنت دندانی پیشرفته را انجام داده و تولید کند. از سوی دیگر، یک متخصص دندانپزشکی بی‌صلاحیت، حتی اگر برندهای ایمپلنت دندانی مورد استفاده در کلینیک از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، هرگز احساس راحتی نمی‌کنند.

همچنین، جایگزینی یا ترمیم ایمپلنت دندان باید از جمله ملاحظات شما باشد. بدیهی است که شما به جای یک مجموعه ایمپلنت دندان جدید به یک متخصص دندانپزشکی ماهر نیاز دارید. بنابراین، می‌توان گفت که مهارت‌های جراحی همیشه ارزشش را دارد و قطعاً بر موفقیت در درمان ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارد.

خبر خوب این است که شما نیازی به انتخاب بین یک جراح ماهر و مارک های ایمپلنت دندان با کیفیت بالا ندارید. هنوز کلینیک های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از مارک های عالی ایمپلنت دندان، دستان خوبی پیدا کنید. عالی به نظر می رسد، اینطور نیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، بسیاری از مارک های ایمپلنت دندان در بازار وجود دارد و شما فقط می توانید از بین لیست معینی از چند مارک انتخاب کنید. با این حال، امروزه بسیاری از بیماران بیش از هر زمان دیگری مایل به کسب اطلاعات در مورد نام های تجاری هستند و به دلیل دسترسی آسان تر به اطلاعات، نام تجاری مورد نظر خود را با نام آن درخواست می کنند.

اگرچه امروزه دستیابی به اطلاعات آسان‌تر است، اما انتخاب در هر کاری همیشه برای نوع بشر یک مبارزه بوده است، به خصوص زمانی که گزینه‌های بیش از نیاز وجود داشته باشد. در مورد مارک های ایمپلنت دندان، می توانید یک جستجوی سریع در گوگل با نام های تجاری ایمپلنت دندان انجام دهید. در جستجوی خود، می توانید مدت زمان حضور شرکت در بازار را در نظر بگیرید. این به طور بالقوه امکان یافتن توصیفات و برخی نظرات دیگر را قبل از تصمیم گیری افزایش می دهد. همچنین، مارک های قدیمی معمولاً در بازار رایج تر هستند و شما یا دندانپزشکتان می توانید لوازم جانبی آنها را در صورت لزوم پیدا کنید.

نکته دیگری که می توانید در نظر بگیرید کمیت و کیفیت تحقیقات در مورد یک برند خاص است. معمولاً هر چه تحقیق بیشتر باشد، رایج تر است. با این حال، تحقیقات بیشتر به معنای کیفیت بهتر نیست. شما هنوز هم باید بخوانید و متوجه شوید که آیا مقامات آن برند ایمپلنت را تایید می کنند یا از برخی جهات مورد انتقاد قرار می گیرد.

 لیستی از بهترین ایمپلنت دندان  موجود در بازار به شرح زیر می باشد. 

1. استراومن

Strauman که در سال 1954 تأسیس شد، یک شرکت معروف ایمپلنتولوژی سوئیسی است. آنها تحقیقات زیادی، ساخت دندانپزشکی و بیومواد انجام می دهند. آنها همچنین روی نرم افزار دندانپزشکی سرمایه گذاری می کنند که آنها را به بازیگری پیشرو در بازار تبدیل می کند. آنها با همکاری مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و برخی از کلینیک های پیشرو کار می کنند.

تولیدات آنها بسیار نوآورانه، بادوام و ایمن است. آنها همچنین به متخصصان و کلینیک های دندانپزشکی محصولات ترمیمی و جراحی را ارائه می دهند. به عنوان منبع کامل دندانپزشکی، بسیاری از کلینیک ها و متخصصان دندانپزشکی Straumann را ترجیح می دهند. با این حال، به عنوان یکی از بهترین مارک های ایمپلنت دندان در سطح جهان، سیستم های ایمپلنت و سایر محصولات Straumann نسبتا گران هستند.

2. هیوسن (ایمپلنت استخوانی)

هیوسن نیز یکی از محبوب ترین برندهای ایمپلنت دندان است. این یک شرکت آمریکایی است. علاوه بر این، یکی از غالب ترین برندهای ایمپلنت دندان در ایالات متحده و جهان است. این شرکت واقعاً به حداکثر رساندن رضایت مشتری اختصاص دارد.

با توجه به بازخورد داده شده و تجزیه و تحلیل نیازهای اخیر در این بخش، هیوسن تلاش زیادی برای افزایش کیفیت ایمپلنت ها دارد. هیوسن در یک مرکز بسیار مدرن مستقر است و آنها بخش زیادی از درآمد خود را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند. امروزه این شرکت سیستم های ایمپلنت را به بیش از 70 کشور جهان صادر می کند.

3. Zimmer Biomet

Zimmer Biomet یکی دیگر از بزرگترین شرکت های دندانپزشکی در جهان است. آنها سخت کار می کنند تا کیفیت، یکپارچگی و ایمنی بیماران را حفظ کنند. آنها به مراقبت های دندانی به طور کل نگر نگاه می کنند و مهارت برتر را با علم ترکیب می کنند تا محصولاتی پیشرفته تولید کنند.

آنها علاوه بر اینکه یکی از شرکت های پیشرو در ارائه آموزش و آموزش هستند، خدمات شخصی و پاسخگو را نیز به متخصصان دندانپزشکی ارائه می دهند تا بتوانند بهترین درمان خود را ارائه دهند.

4. نوبل بیوکر (داناهر)

Nobel Biocare یک شرکت با تجربه در زمینه سیستم های ایمپلنت دندان است. آنها به ارائه کیفیت زندگی بهتر به بیماران اختصاص داده شده اند. برای این منظور، آنها هدف خود را از توانمندسازی متخصصان دندانپزشکی در سراسر جهان توضیح می دهند.

دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس است و آنها محصولات خود را در ژاپن، سوئد و ایالات متحده تولید می کنند که در مکان های استراتژیک جهان گسترده شده است، Nobel Biocare محصولات خود را به بیش از 80 کشور ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها آموزش و آموزش را برای متخصصان دندانپزشکی ارائه می دهند.

5. Dentsply Sirona

یک برند آمریکایی Dentsply، که در سال 1899 تأسیس شد، و یک برند آلمانی Sirona، که در سال 1877 تأسیس شد، در سال 2016 با هم ادغام شدند. اگرچه آنها قبل از اینکه متحد شوند، شرکت های نسبتاً متوسطی در منطقه محلی خود بودند، اما از سال 2016 تجارت را به طرز چشمگیری توسعه دادند.

امروزه این شرکت با سرمایه گذاری های نوآورانه قابل توجه است و بهترین محصولات ممکن را به متخصصان دندانپزشکی و بیماران در سراسر جهان ارائه می دهد. این شرکت سیستم ایمپلنت Astra Tech را ارائه می دهد که بسیار بادوام، کاربردی و زیبایی است.

6. Biohorizons

Biohorizon یک شرکت نسبتاً جدید است که در سال 1994 تأسیس شد. این شرکت توسط تیمی از مهندسان در دانشگاه آلاباما تأسیس شد. تمرکز این شرکت بر خدمات، علم و نوآوری است. آنها انواع زیادی از سیستم های ایمپلنت و سایر محصولات دندانپزشکی را ارائه می دهند.

شما یا متخصص دندانپزشکی شما می توانید ایمپلنتی را از میان ایمپلنت های سری Tapered، Conelog Progressive یا قدیمی انتخاب کنید. Biohorizons به ارائه آخرین فناوری به بیماران اختصاص دارد. بنابراین، این شرکت اولویت را به روابط خوب با کلینیک ها می دهد زیرا آنها پل ارتباطی بین شرکت تولید کننده و بیماران هستند.

7. Euroteknika

Euroteknika، که در سال 1992 تاسیس شد، یک شرکت دندانپزشکی معروف فرانسوی است. فعالیت های اولیه این شرکت علاوه بر اعمال دندانپزشکی، پروتز آزمایشگاهی، جراحی و ایمپلنت است. این شرکت به طور مداوم بر روی فناوری جدید کار می کند و سعی می کند مانند بسیاری از برندهای دیگر ایمپلنت دندان، آخرین فناوری را به جامعه دندانپزشکی ارائه دهد. علاوه بر این، آنها به سادگی، قابلیت اطمینان و کیفیت اهمیت زیادی می دهند.

8. مگاژن

Megagen یک برند کره ای است که توسط گروهی از جراحان دندانپزشکی در سال 2002 تاسیس شد. این شرکت به طور خاص سعی می کند راه حل هایی برای مشکلات چالش برانگیز بیابد که نوآوری و کیفیت را به ارمغان می آورد. آنها مدل های مختلفی را برای نیازهای مختلف ارائه می دهند، مانند Anyridge، Rescue، Anyone، Mini و EZPlus.

AnyRidge احتمالاً معروف ترین محصول شرکت Megagen است. AnyRidge یک سیستم ایمپلنت بسیار همه کاره است و به دلیل پایداری مکانیکی بالا، گزینه های اندازه های مختلف و مدت زمان طولانی تر، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

9. ایمپلنت مستقیم

ایمپلنت دایرکت یکی از برندهای پیشگام ایمپلنت دندان است که به مشتریان خود امکان خرید آنلاین محصولات را می دهد. این شرکت علاوه بر فروش ایمپلنت، آموزش نیز ارائه می دهد.

ایمپلنت ها در یک مرکز تولید بزرگ در کالیفرنیا، ایالات متحده تولید می شوند. این شرکت ایمپلنت ها را به 40+ کشور به طور مستقیم یا از طریق توزیع کنندگان می فروشد. ایمپلنت های آنها راه حل های پروتز و ترمیمی با کیفیت بالا ارائه می دهند.

10. DTI

DTI یکی از برندهای برجسته ایمپلنت دندان در ترکیه است. دفتر مرکزی شرکت در چکمکوی، استانبول و مرکز تولید در گبزه، کوجالی واقع شده است. این شرکت با مشارکت برخی از دانشمندان، پزشکان و مهندسان از نقاط مختلف جهان راه اندازی شد. آنها همچنین تلاش زیادی می کنند تا با سایر موسسات پیشرو در بخش ایمپلنت همکاری کنند.

DTI طراحی، عملکرد، دوام و طیف گسترده ای از گزینه ها را در سهام خود ارائه می دهد. علاوه بر این، قیمت گذاری نسبتاً مقرون به صرفه تر از شرکت های اروپایی و آمریکایی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

آکنه می تواند خسته کننده باشد و به نظر می رسد همیشه در نامناسب ترین لحظه ظاهر می شود. ارائه بزرگی در محل کار دارید؟ قرار اول رفتن؟ شرکت در یک گردهمایی دبیرستان؟ شما هر کاری که می توانستید برای جلوگیری از آن انجام داده اید - شستن صورت، استفاده از مرطوب کننده، تلاش برای لمس نکردن صورت ... اما به نوعی، به نظر می رسد که یک جوش مزاحم همچنان هر بار ظاهر می شود.

این لکه ها به دلایل مختلفی ظاهر می شوند. برخی از آنها خارج از کنترل شما هستند، در حالی که برخی دیگر قابل پیشگیری تر هستند. اگر شکست بخورید، این پایان دنیا نیست - لازم نیست شما را آزار دهد، مگر اینکه اجازه دهید. لکه ها از بین خواهند رفت و هیچ جوشی تا به حال زندگی هیچ کس را خراب نکرده است.

با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس خود را برای شکستگی کاهش دهید. برای مثال، به حداقل رساندن استرس خود می تواند معجزه کند. خواب بیشتر اغلب موثر است. و در برخی موارد غذاها و نوشیدنی ها نیز نقش کمی در حفظ شفافیت پوست دارند.

آکنه گاهی اوقات به دلیل مواردی مانند التهاب، سطح کورتیزول (هورمون استرس شما) و کمبود مواد مغذی ایجاد می شود. به جای حذف همه چیز، یکی از راه‌های فکر کردن به غذا خوردن برای سلامت پوست، افزودن چیزهایی به آن است - مثلاً چربی‌های سالم یا کفیر. چیزی که پوست شما می خواهد رطوبت و مواد مغذی است. وقتی هر دو را به آن بدهید، شانس خود را برای داشتن پوستی سالم افزایش می دهید.

با این حال، برخی از غذاها هستند که با عواملی مانند هورمون ها و پاسخ التهابی تداخل دارند. اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام یک ممکن است با شما مزاحمت ایجاد کند، در اینجا 9 نوشیدنی وجود دارد که ممکن است شما را ترک کند.

از این نوشیدنی ها دوری کنید تا شانس پوست شفاف خود را افزایش دهید

الکل

مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث خشکی پوست شود. اگر قبلاً این را تجربه نکرده اید، وقت آن است که بدانید - الکل شما را کم آب می کند. پوست کم آب، پوست ناراضی است، به این معنی که احتمال شعله ور شدن آن بیشتر است.

قهوه

در حالی که در واقع نوشیدن چندین تن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، اما یک جنبه منفی نیز دارد. کافئین بیش از حد می تواند بر هورمون های استرس شما تأثیر بگذارد و باعث افزایش کورتیزول در بدن شما شود. از آنجایی که کورتیزول و آکنه تا حدودی به هم مرتبط هستند، لرزش پوست شما را در معرض خطر قرار می دهد.

مطالعه بیشتر: کرم ضد لک و نحوه استفاده از آن

نوشابه های انرژی زا

در حالی که ممکن است یک نوشیدنی انرژی‌زا ایده خوبی برای تقویت امواج مغزی شما در یک روز خواب‌آلود به نظر برسد، ممکن است بهتر باشد منبع انرژی دیگری با کافئین و شیمیایی کمتر را انتخاب کنید. نوشیدنی‌های انرژی‌زا نه تنها خطرناک هستند، بلکه کافئین آن اثر کم‌آبی روی پوست شما خواهد داشت. مانند کافئین - در کنار اثراتی که قبلاً بر روی کورتیزول شما ذکر شد.

آب میوه

آب میوه های بسته بندی شده اغلب حاوی مواد افزودنی، شکر تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. خوردن شکر همه چیز بد نیست - قول می دهیم. اما یک مطالعه مصرف شکر تصفیه شده را با افزایش شیوع آکنه مرتبط کرد. دلیل اینکه قندهای تصفیه شده روی پوست شما ظاهر می شود نامشخص است، اما محققان گمان می کنند که به انسولین شما مربوط باشد.

لیموناد

اگر لیموناد خانگی را درست کنید ممکن است قند کمی داشته باشد، اما انواع بطری آن اغلب حاوی مقدار زیادی از آن است. شکر می تواند بر هورمون های شما و در نتیجه روی پوست شما تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، آب لیمو یک نوشیدنی سالم است که بسیاری از متخصصان توصیه می کنند زمانی که ناراحتی معده دارید آن را بنوشید.

شیر

شیر گاو دارای برخی ویژگی‌ها است که آن را نسبت به شیرهای گیاهی-مثلاً پروتئین و چربی‌های رژیمی- سالم‌تر می‌کند. با این حال، برخی از مطالعات، شیر را با جوش‌ها مرتبط می‌دانند، احتمالاً به دلیل قندهای طبیعی موجود در شیر یا سطوح تحمل فردی افراد به لاکتوز.

نوشابه

مهم نیست که رژیمی باشد یا معمولی، نوشابه می تواند باعث ایجاد جوش شود. شکر و شیرین کننده های مصنوعی بسته به نوع شیرین کننده، پتانسیل تأثیرگذاری بر هورمون های شما را دارند. در حالی که تحقیقات در مورد نوشابه و پوست شما بی نتیجه است، برخی از آنها شروع آکنه را پس از شروع نوشیدن نوشابه گزارش کرده اند.

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی به عنوان نوشیدنی های سالم و آبرسان برای نوشیدن پس از عرق کردن خوب به بازار عرضه می شوند. اما در واقع، این نوشیدنی ها حاوی مقدار زیادی قند هستند. در حالی که آبرسانی ممکن است به شفافیت پوست شما کمک کند، قندهای اضافه شده ممکن است این کار را نکنند. یکی از این نوشیدنی های آبرسان را به عنوان جایگزین انتخاب کنید.

چای سرد شیرین

در حالی که چای شیرین نشده برای سلامتی شما مفید است، انواع شیرین آن می‌توانند با شکر، جایگزین‌های شکر، یا شربت ذرت با فروکتوز بالا پر شوند – هر نوع «شیرین» که باشد، ممکن است خبر بدی برای پوست شما باشد. نوشیدنی ها می توانند واکنش های پوستی ایجاد کنند، اما غذا نیز می تواند. در اینجا غذاهایی در رژیم غذایی شما آمده است که شما را از بین می برند.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

سال‌های زیادی است که دندان‌های از‌دست‌رفته و پوسیده با هر دلیلی به کمک دندان‌پزشکان ترمیم شده و تا حدودی به حالت اولیه خود باز می‌گردد. ابتدا برای جایگزین دندان‌های طبیعی پوسیده‌شده، از دندان‌ مصنوعی استفاده شد که آن هم در نوع خود با همه خوبی‌ها، معایبی داشت.

پیشرفت در علم پزشکی راه را برای متخصصان این رشته هموار کرد و باعث ساخت و استفاده از ابزار جدیدی شد. یکی از این ابزار‌ها که نزدیک به دو دهه است به کلینیک‌های دندان‌پزشکی راه پیدا کرده، ایمپلت دندان است. این وسیله مشکلات بسیاری را برای کسانی که مجبورند دندان‌های پوسیده خود را که قابل ترمیم نیستند، بکشند برطرف کرده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

دندان‌پزشکان ایمپلنت را هنری نامیده‌اند که جایگزین دندان‌های از‌دست‌رفته می‌شود. ایمپلنت دندان برای یک یا چند دندان قابل‌استفاده بوده و معمولا جنس آن از تیتانیوم است؛ البته دلیل استفاده از این فلز، شباهت آن با استخوان‌های فک و آرواره است. اولین مرحله از این روش، جراحی کوچکی است که در قسمت ریشه انجام می‌شود و بیشتر با فک ارتباط خواهد داشت. مرحله بعدی فیکسچر نام دارد و میان 4 الی 6 ماه تثبیت آن زمان خواهد برد. تاج دندان یا همان بخش رویی که پس از ثبات گذاشته می‌شود، قطعات کوچکی، به اندازه دندان طبیعی است.

ایمپلت دندان، بهترین جایگزین برای دندان طبیعی است و کاملا شبیه به آن عمل خواهد کرد. پایه، جانشین ریشه دندان شده و به رشد استخوان فک کمک می‌کند و از تضعیف آن جلوگیری خواهد کرد؛ ضمنا این جانشین، برای افرادی مناسب خواهد بود که دندان‌های طبیعی خود را از‌دست‌داده باشند.

قسمت اعظم و بزرگ زیبایی صورت هر انسانی، دندان‌های آن است که اگر خرابی و شکستگی دندان خودنمایی کند، بخش زیادی از چهره را تحت تاثیر قرار داده و آن را بدمنظر می‌کند. دندان، به استخوان‌های ریزی گفته می‌شود که در دهان انسان‌ها، میان دو فک قرار‌گرفته و کار اصلی آن جویدن غذا است.

آیا ایمپلنت دندان می تواند باعث سرطان شود؟

مطالعات متعدد نشان داده اند که ایمپلنت های دندانی باعث سرطان نمی شوند. اغلب، کارسینوم سلول سنگفرشی دهان (oral squamous cell carcinoma) با پری ایمپلنتیت (peri-implantitis) اشتباه گرفته می شود. این سردرگمی باعث شده است که بسیاری گمان کنند که ایمپلنت های دندانی باعث سرطان می شوند، در حالی که اینطور نیست.

پری ایمپلنتیت التهاب اطراف لثه است. ممکن است بعد از ایمپلنت دندان اتفاق بیفتد. بافت نرم لثه تحریک می شود. این منجر به بازجذب استخوان در بدن می شود. پری ایمپلنتیت شایع نیست و راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد. درمان متفاوت است و بستگی به زمانی دارد که دندانپزشک شما این بیماری را کشف کند. بدون شک معاینات منظم پس از ایمپلنت دندان، پری ایمپلنتیت را قبل از اینکه به یک مشکل اصلی تبدیل شود، کشف خواهد کرد.

کارسینوم سلول سنگفرشی دهان معمولاً به عنوان سرطان دهان شناخته می شود. 95 درصد از سرطان دهان کسانی را مبتلا می کند که سیگار می کشند، الکل می نوشند یا هر دو را انجام می دهند. ایمپلنت های دندانی نه تنها باعث سرطان نمی شوند بلکه می توانند برخی از مشکلات ناشی از از دست دادن دندان را نیز کاهش دهند. این امر باعث می شود ایمپلنت های دندانی یک چیز خوب برای بیماران سرطانی باشند.

آیا افراد مبتلا به سرطان می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

این بستگی به نوع سرطان و محل یافتن آن دارد. بیماران سرطانی باید تحت پرتو درمانی یا شیمی درمانی قرار گیرند. برخی از بیماران سرطانی باید هم پرتودرمانی و هم شیمی درمانی را انجام دهند. اگر پرتودرمانی یا شیمی درمانی بر تراکم استخوان تأثیر بگذارد، ممکن است بیمار سرطانی واجد شرایط کاشت دندان نباشد. تراکم استخوان و سلامت بافت لثه، دو ویژگی مهم برای ایمپلنت های دندانی هستند.

برای آن دسته از بیماران سرطانی که پرتودرمانی می شوند، خطر استئونکروز فک وجود دارد. استئونکروز فک که معمولاً ONJ نامیده می شود زمانی رخ می دهد که استخوان فک در معرض دید قرار می گیرد و از کمبود خون رنج می برد. بیماران سرطانی که دچار استئونکروز می شوند نمی توانند ایمپلنت دندانی دریافت کنند. استخوان فک سالم برای پست ایمپلنت مورد نیاز است. اگر بیماران سرطانی مایل به کاشت مینی ایمپلنت های دندانی هستند که یک جایگزین احتمالی است، باید با انکولوژیست خود و همچنین دندانپزشک خود مشورت کنند.

پرتودرمانی و شیمی درمانی می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • خشکی دهان: خشکی دهان خوردن، قورت دادن و صحبت کردن را سخت می کند. همچنین می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.
  • پوسیدگی دندان: پرتودرمانی می تواند باعث مشکلات عمده پوسیدگی دندان شود.
  • درد گلو یا دهان: تشعشعات می تواند باعث التهاب و زخم های دردناک شود.
  • زخم یا خونریزی لثه: تشعشع لثه ها را نرم می کند. که می تواند منجر به زخم و خونریزی شود. این ایده خوبی است که از خلال دندان پرهیز کنید و اگر لثه‌ها زخم یا خونریزی دارید، خیلی محکم مسواک نزنید.
  • عفونت: عفونت های دهان می تواند منجر به مشکلات ناتوان کننده تری شود. به طور روزانه زخم های دهان را بررسی کنید، چه پرتودرمانی یا شیمی درمانی داشته باشید.

تمام مشکلات ذکر شده در بالا می تواند برای بیمار سرطانی که ایمپلنت دندانی دریافت می کند مضر باشد. در بسیاری از موارد، بافت نرم استخوان به پیوند استخوان نیاز دارد. در زمانی که بیمار تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی است، روش های پیوند استخوان اغلب امکان پذیر نیست. این مهم است که بیماران قبل از بررسی ایمپلنت ابتدا با انکولوژیست خود مشورت کنند.

مزایای ایمپلنت دندان در بیماران سرطانی:

  • ظاهر: ایمپلنت های دندانی مجموعه ای از دندان ها را ارائه می دهند که دائمی، طبیعی و عالی به نظر می رسند. ایمپلنت‌ها نزدیک‌ترین چیزی به دندان‌های واقعی هستند که یک فرد می‌تواند داشته باشد.
  • بهبود گفتار: از آنجایی که ایمپلنت‌ها مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند، احتمال لغزش وجود ندارد. لغزش، که می تواند با دندان مصنوعی رخ دهد، می تواند بر الگوهای گفتار تأثیر بگذارد. از دست دادن دندان ها می تواند بر الگوهای گفتار نیز تأثیر بگذارد.
  • راحتی: ایمپلنت های دندانی پس از بهبودی فوق العاده راحت هستند. بسیاری از بیماران ایمپلنت دندان ممکن است فراموش کنند که ایمپلنت دارند.
  • جویدن: تاج قرار داده شده روی ایمپلنت مانند یک دندان واقعی عمل می کند. جویدن، فرآیند تجزیه غذا در دهان از طریق جویدن، تبدیل به یک نسیم می شود.
  • عزت نفس: لبخند زدن منجر به بهبود عزت نفس می شود. برای اکثر مردم لبخند زدن با داشتن مجموعه کامل دندان بسیار آسان تر است.

خلاصه

توانبخشی دندان بیمارانی که از سرطان دهان رنج می برند، واقعاً یک کار چالش برانگیز برای دندانپزشکان است. این وضعیت با کاهش میزان موفقیت ایمپلنت ها به دلیل آسیب گسترده به استخوان فک پیچیده تر می شود. با این حال، به لطف پیوند استخوان، دندانپزشکان اکنون می توانند استخوان آسیب دیده را با بافت استخوانی سالم که از محل دیگری در بدن، از انسان یا حیوان دیگر، یا از یک منبع مصنوعی استخراج شده است، جایگزین کنند.

با ادامه تحقیقات، نتیجه درمان ایمپلنت به دنبال درمان سرطان به سرعت در حال بهبود است و می‌توان آن‌ها را مناسب‌ترین گزینه برای جایگزینی دندان در بیماران سرطانی دانست.

این مطلب برگرفته از مقاله "ایمپلنت دندان و سرطان: هر آن چیزی که باید بدانید" میباشد. 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

اگر دندان‌هایتان را از دست داده‌اید اما ایمپلنت‌های سنتی گزینه‌ای نیستند، مینی ایمپلنت‌های دندانی ممکن است راه‌حل باشند.

مینی ایمپلنت برای دندان های از دست رفته آیا مینی ایمپلنت های دندان گزینه ای برای شما هستند؟

تعویض دندان ها نه تنها به دلایل زیبایی بلکه برای سلامت دهان و دندان شما نیز مهم است. دندانپزشک به احتمال زیاد ایمپلنت را به جای سایر گزینه های دندان جایگزین توصیه می کند، زیرا آنها گزینه ای هستند که بیشتر از دندان های طبیعی تقلید می کنند. اما همه افراد به اندازه کافی استخوان قوی در فک خود ندارند که بتوانند ایمپلنت های سنتی را انجام دهند. اینجاست که مینی ایمپلنت های دندانی وارد می شوند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مینی ایمپلنت در انگلستان هستید، این مقاله شما را پوشش می دهد. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد آنها بدانید از جمله:

  • چه کسی می تواند آنها را داشته باشد
  • هزینه مینی ایمپلنت در انگلستان چقدر است
  • روش کار چگونه است
  • اگر آنها برای شما مناسب هستند

امیدواریم این راهنمای دقیق برای مینی ایمپلنت دندان به شما کمک کند بهترین نوع درمان دندانی را برای بازگرداندن لبخند خود انتخاب کنید!

مینی ایمپلنت های دندانی چیست؟

مینی ایمپلنت دندان همانطور که از نام آن پیداست، نوع کوچکتری از ایمپلنت سنتی است. اندازه ها از 1.8 تا 3.3 میلی متر قطر (کمی پهن تر از خلال دندان) و 10 تا 15 میلی متر طول دارند.

مینی ایمپلنت ها از یک پایه تیتانیومی با یک توپ در انتهای آن تشکیل شده اند. سپس توپ از هر دندان مصنوعی که قرار می گیرد پشتیبانی می کند. چه پروتزهای متحرک اسنپ آن، چه تاج های دائمی یا اوردنچر.

مینی ایمپلنت دندان در مقابل سنتی

ایمپلنت دندان معمولی در مقابل مینی ایمپلنت ایمپلنت‌های مینی بسیار نازک‌تر هستند

مینی ایمپلنت ها به دلیل اندازه و طراحی با ایمپلنت های دندانی معمولی متفاوت هستند. قطر ایمپلنت های معمولی 3.4 تا 5.8 میلی متر است، در حالی که بیشتر ایمپلنت های دندانی کوچک کمتر از 3.3 میلی متر قطر دارند.

مینی ایمپلنت های دندانی نیز از نظر طراحی ساده تر هستند. در حالی که ایمپلنت‌های سنتی با پایه‌ای طراحی می‌شوند که یک اباتمنت به آن متصل است، که روکش سپس به آن متصل می‌شود، مینی ایمپلنت‌های دندانی شامل یک پایه با یک توپ در یک انتها و یک O-ring لاستیکی است که تاج یا پروتزها را محکم می‌کند.

تفاوت اصلی دیگر این است که ایمپلنت های مینی دندان زمانی که در استخوان قرار می گیرند از سطح لثه بیرون زده اند، در حالی که ایمپلنت های معمولی زیر لثه قرار می گیرند.

چه کسانی می توانند مینی ایمپلنت دندان انجام دهند؟

ایمپلنت های معمولی به مقدار مشخصی از استحکام و تراکم استخوان نیاز دارند تا بتوانند در درازمدت با موفقیت قرار بگیرند و پشتیبانی شوند. اما اگر برای مدتی یک یا چند دندان را از دست داده اید، ممکن است استخوان فک شما شروع به تحلیل رفتن کرده باشد، به این معنی که نمی تواند از ایمپلنت سنتی پشتیبانی کند. تروما و بیماری نیز ممکن است باعث تحلیل استخوان شود.

ایمپلنت های استاندارد برای موفقیت به حداقل 6 میلی متر عرض استخوان نیاز دارند، اما اگر تحلیل استخوان را تجربه کرده باشید، ممکن است شرایط لازم را نداشته باشید.

از آنجایی که ایمپلنت ها در حال حاضر بهترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، ممکن است دندانپزشک شما توصیه کند که به جای آن مینی ایمپلنت های دندانی استفاده کنید، زیرا آنها را می توان در یک برجستگی باریکتر قرار داد. با این حال، برجستگی باریک تنها دلیلی نیست که ممکن است مینی ایمپلنت به جای یک ایمپلنت معمولی توسط دندانپزشک شما توصیه شود.

دلایل دیگر عبارتند از:

  • حفظ اوردنچر زمانی که قرار دادن ایمپلنت استاندارد یک گزینه نیست
  • توانبخشی بیمارانی که آناتومی دهان آنها امکان قرار دادن محدود پروتز را فراهم می کند
  • جایگزینی دندان در بیمارانی که توانایی پرداخت ایمپلنت معمولی را ندارند
  • جایگزینی دندان برای بیمارانی که تمایلی به جراحی منظم ایمپلنت دندان ندارند

برای چه چیزی مناسب هستند؟

مینی ایمپلنت دندان می تواند برای جایگزینی یک دندان استفاده شود. آنها برای دندان های جلویی یا پرمولرها مناسب هستند که فشار کمتری نسبت به دندان های آسیاب عقب دارند. در برخی موارد، می توان یک دندان مولر را روی دو مینی ایمپلنت محکم کرد، اما یک ایمپلنت سنتی تنها روش ترجیحی برای جایگزینی دندان آسیاب خواهد بود. برای مینی ایمپلنت های دندانی برای حمایت از بریج دندان غیر معمول است.

یکی از رایج ترین کاربردهای مینی ایمپلنت، محکم کردن دندان مصنوعی در محل است. افرادی که از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند اغلب با لیز خوردن آنها از جای خود مشکل دارند، بنابراین ایمپلنت می تواند پوشیدن پروتز را بسیار ناخوشایند کند. اگر قبلاً از دندان مصنوعی استفاده می‌کنید، ممکن است بتوانید ست موجود خود را طوری تنظیم کنید که با مینی ایمپلنت محکم شود.

از مینی ایمپلنت های دندانی برای حفظ دائمی دندان های مصنوعی نیز استفاده می شود که در این صورت غیر قابل جابجایی هستند.

ماندگاری مینی ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

زنی در دندانپزشک دندان‌های ساختگی می‌تواند برای شما یک عمر دوام بیاورد

مینی ایمپلنت دندان یک گزینه دائمی برای جایگزینی یک یا چند دندان است. آنها در تئوری می توانند یک عمر دوام بیاورند. همانطور که گفته شد، آنها اغلب به اندازه ایمپلنت های معمولی دوام نمی آورند. این به این دلیل است که آنها تحمل نیروی نیش کمتری دارند، بنابراین احتمال شکستن آنها با ادامه استفاده بیشتر است. سایر عوامل کلی که تعیین کننده مدت زمان ماندگاری مینی ایمپلنت دندانی شما هستند عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • بهداشت دهان و دندان شما
  • سوء مصرف الکل یا مواد مخدر
  • پوکی استخوان

تحقیقات علمی محدودی در مورد طول عمر مینی ایمپلنت های دندانی در مقایسه با سنتی وجود دارد، اما این مطالعه نشان داد که 92.1 درصد از مینی ایمپلنت ها پس از میانگین 3.5 سال زنده مانده اند. از بین آنهایی که شکست خوردند، میانگین زمان شکست 14.4 ماه بود و دلیل اصلی شکست حرکت ایمپلنت بود.

این را با میانگین نرخ بقای 95.4٪ پس از 10 سال برای ایمپلنت های سنتی مقایسه کنید، و می توانید ببینید که مینی ها تا حدودی عقب هستند.

روش مینی ایمپلنت

 

برای تعیین اینکه آیا بیمار می‌تواند برای پروتز یا روکش مینی ایمپلنت داشته باشد، عکس‌برداری پانورامیک با اشعه ایکس انجام می‌شود. همچنین ممکن است نیاز به انجام سی تی اسکن با پرتو مخروطی باشد، به خصوص در مواردی که بیمار دارای برجستگی استثنایی باریک است.

هنگامی که واجد شرایط بودن تأیید شد، زمان آن فرا رسیده است که برای انجام این روش اقدام کنید.

روش کاشت مینی ایمپلنت به عنوان جراحی کم تهاجمی در نظر گرفته می شود. یک روش معمولی مینی ایمپلنت دندان، که در آن 4-6 ایمپلنت در قوس پایینی بیمار قرار می گیرد، معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. مراحل کلی برای روش قرار دادن به شرح زیر است:

    داروی بیهوشی تجویز می شود

    در محل های کاشت ایمپلنت سوراخ هایی در استخوان ایجاد می شود

    هر ایمپلنت در جای خود پیچ ​​می شود و با جغجغه محکم می شود

این انیمیشن از Straumann، تولید کننده پیشرو ایمپلنت، نشان می دهد که این روش در عمل چگونه به نظر می رسد:

یک تاج یا پروتز موقت اغلب می‌تواند فوراً قرار داده شود، مخصوصاً در مورد ترمیم کامل دهان. از آنجایی که استخوان و لثه می توانند در چند ماه پس از کاشت ایمپلنت تغییر شکل دهند، پروتز دائمی بعداً نصب می شود.

برای یک یا دو روز پس از کاشت ایمپلنت مینی دندان، باید غذاهای نرم بخورید و مراقب تمیز نگه داشتن محل ایمپلنت باشید. توصیه های دندانپزشک خود را در مورد مراقبت از دهان و ایمپلنت پس از کاشت دنبال کنید.

مزایای مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت ها مانند هر گزینه درمانی برای جایگزینی دندان، مزایا و معایب خود را دارند. برخی از مزایای آنها عبارتند از:

ایمپلنت مینی دندان بازیابی آسان تر است

در مقابل ایمپلنت های معمولی…

  • بدون جراحی فلپ پیچیده
  • نیازی به پیوند استخوان قبل از عمل نیست
  • ممکن است از هزینه های سینوس لیفت جلوگیری کند
  • کمتر تهاجمی
  • زمان بهبودی کوتاه تر و بهبودی آسان تر
  • ویزیت کمتر دندانپزشکی مورد نیاز است
  • مقرون به صرفه تر

در مقابل دندان مصنوعی…

  • کاهش تحلیل استخوان و جلوگیری از افتادگی صورت
  • راحت تر
  • راه حل بلند مدت
  • بدون خطر لیز خوردن هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن

عوارض مینی ایمپلنت

اگرچه کاشت مینی دندان اغلب به عنوان بهترین گزینه بعدی برای ایمپلنت های معمولی در هنگام جایگزینی دندان در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم عوارض خود را دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شکستگی پیچ در حین قرار دادن
  • خرابی پیچ به دلیل سن، سیگار کشیدن، بهداشت دهان، ضخامت استخوان، روش درج و غیره.
  • نیاز به ایمپلنت های متعدد
  • شواهد علمی محدود در مورد بقای طولانی مدت
  • می توانید در مورد هر گونه نگرانی در مورد عوارض با دندانپزشک خود صحبت کنید.

هزینه کاشت مینی دندان در انگلستان چقدر است؟

مینی ایمپلنت های دندانی هزینه uk صرفه جویی به تنهایی این درمان را جذاب می کند

این بستگی به محل و اندازه دارد. هزینه متوسط ​​مینی ایمپلنت های دندانی در انگلستان 400 تا 1500 پوند است که بستگی به تعداد و در کدام فک دارد. یک فک تکی می تواند 1500 تا 5000 پوند هزینه داشته باشد، به اضافه 500 تا 1000 پوند اضافی برای دندان مصنوعی اگر قبلاً آن را نداشته اید.

این بسیار کمتر از ایمپلنت های سنتی است که اغلب برای یک دندان 2000 پوند یا بیشتر هزینه دارند. دلیل اصلی اینکه مینی ایمپلنت های دندانی هزینه کمتری دارند این است که برای ساخت هر یک از آنها تیتانیوم و مواد دیگر لازم نیست. روش قرار دادن نیز سریعتر و ساده تر است، که به کاهش هزینه کمک می کند.

با پتانسیل صرفه جویی در صدها یا هزاران پوند، می توانید ببینید که چرا بسیاری از مردم با وجود پتانسیل بیشتر برای عوارض، توسط مینی ها وسوسه می شوند. راه های دیگر برای صرفه جویی در ایمپلنت دندان را بررسی کنید.

آیا می توانید ایمپلنت های کوچک را در NHS انجام دهید؟

NHS فقط به روش های دندانپزشکی که از نظر پزشکی ضروری تلقی می شوند، یارانه می دهد. گاهی اوقات این شامل ایمپلنت نیز می شود، اما به اکثر افراد پروتز NHS به عنوان راهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته پیشنهاد می شود.

بیماران مبتلا به شرایط پزشکی که باعث تحلیل استخوان می شوند ممکن است واجد شرایط ایمپلنت NHS باشند و اگر مینی ایمپلنت مناسب ترین درمان در نظر گرفته شود، در NHS ارائه می شود. می توانید در راهنمای جداگانه ما در مورد معیارها و هزینه های درمان دندانپزشکی NHS بیشتر بخوانید.

نتیجه

وقتی صحبت از پر کردن شکاف‌های لبخندتان به میان می‌آید، خوب است گزینه‌های خود را بدانید و برای برخی از بیماران، مینی ایمپلنت‌های دندان ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر به دلیل هزینه، فضای موجود یا سلامت استخوان نمی توانید دندان های جایگزین با ایمپلنت های معمولی دریافت کنید، باید آنها را در نظر بگیرید.

مینی ایمپلنت های دندانی uk از دندانپزشک خود بپرسید که آیا این برای شما بهترین است

اطلاعات زیادی در مورد طول عمر و موفقیت این ایمپلنت ها به اندازه ایمپلنت های معمولی وجود ندارد، اما به طور کلی تصور می شود که ایمپلنت های سنتی گزینه بهتری هستند. با این حال، اگر بین مینی ایمپلنت و گزینه دیگری مانند پروتز، بریج یا عدم تعویض آنها باشد، ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که هر نوع ایمپلنتی از نظر سلامت دهان و دندان دراز مدت بهتر از هیچ است.

برای خلاصه ای از مزایا و معایب مینی ایمپلنت های دندانی به جدول زیر نگاهی بیندازید و از دندانپزشک خود بپرسید که آیا آنها بهترین گزینه برای شما هستند یا خیر.

 



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

ایمپلنت دندان جایگزینی مصنوعی برای یک دندان از دست رفته است. دندان های طبیعی از تاج و ریشه تشکیل شده اند. تاج قسمت قابل مشاهده ای است که با لعاب سفید پوشیده شده است. پشتیبان تاج، ریشه دندان است که تا استخوان فک امتداد می یابد. هنگامی که دندانی از بین می رود، در واقع ریشه دندان از بین رفته است. در اثر اتفاقات مختلف نظیر برخورد ضربه شدید، تصادف و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، استخوان پشتیبان تحریکی را که معمولاً از ریشه دندان دریافت می کند از دست می دهد. ایمپلنت دندان به طور موثر ریشه دندان از دست رفته را جایگزین و تاج مصنوعی را پشتیبانی می کند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در واقع پایه های فلزی تیتانیومی پیچی شکل هستند که در دندانپزشکی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت های دندانی یک راه حل دائمی جذاب از نظر زیبایی شناختی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ارائه می کنند. به جای نصب روکش و بریج دندان فقط برای ده سال و سپس تعویض آنها، می توانید ایمپلنت دندان مقرون به صرفه ای نصب کنید که تا آخر عمر برای شما کار کنند.

چرا ایمپلنت دندان؟

به غیر از طول عمر، ایمپلنت های دندانی در طول سال ها به دلایل زیر بسیار محبوب شده اند:

  • ثبات: با ایمپلنت دندان، بیماران هرگز نیازی به نگرانی در مورد افتادن دندان های مصنوعی خود و ایجاد صحنه ای که باعث خجالت آنها می شود، نیستند. ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار داده می شود و توسط لثه در جای خود ثابت می شود. نتیجه این روش کاشت دندان، یک دندان جایگزین پایدار است که دارای تکیه گاه ثابتی است، شبیه به دندان های طبیعی شما.

  • جایگزینی ریشه و تاج دندان: سایر راه حل های جایگزینی دندان در دندانپزشکی، مانند روکش و بریج، فقط تاج دندان را جایگزین میکنند، درصورتیکه ایمپلنت با جایگزینی ریشه و تاج دندان‌ها بر عملکرد و کارکرد دندانها تمرکز می‌کنند.

  • استحکام بالا: اگرچه هیچ دندان مصنوعی رقیب استحکام دندان‌های طبیعی نیست، اما ایمپلنت دندان با توجه به مواد مورد استفاده و روش نصب بسیار نزدیک به دندان های واقعی هستند.

  • سازگاری زیستی: ایمپلنت دندان از تیتانیوم ساخته شده و دلیل آن این است که زیست سازگار است، به این معنی که به طور طبیعی با بافت استخوانی استخوان فک شما یکپارچه می شود. هنگامی که زخم ایمپلنت شما بهبود یافت، ایمپلنت دندان با استخوان فک شما یکی می شود. بیماران هرگز نباید نگران شکست و پس زدن ایمپلنت بر اساس واکنش های آلرژیک به فلز تیتانیوم باشند.

عوارض موقتی ایمپلنت 

  • برخی از عوارض ایمپلنت دندان موقتی و کوتاه مدت هستند یعنی تا چند روز پس از جراحی برطرف می شوند اما برخی دیگر در دراز مدت بروز پیدا میکنند. از جمله عوارض موقت یا کوتاه مدت ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • درد در ناحیه کاشت

  • ایجاد تورم و کبودی در محل کاشت 

  • خونریزی و خروج لخته خون در کوتاه مدت 

  • ترشح بزاق و خونابه 

  • عفونت جزئی 

این عوارض بسیار شایع بوده و در کوتاه مدت از بین می روند. به طور مثال خونریزی تنها ده دقیقه بعد از کاشت ادامه خواهد داشت و پس از آن مشاهده خونابه کاملاً طبیعی خواهد بود. همچنین عفونت بسیار جزئی ممکن است پس از کاشت دندان ایجاد شود که بستگی به سیستم ایمنی بدن بیمار دارد. طول دوره درمان نیز می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. به طور مثال افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند مدت زمان بیشتری برای جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک نیاز دارند. این مطلب برگرفته از لینک زیر است:

https://iranmehrdental.com/fa/مقالات/عوارض-ایمپلنت-دندان

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان کدام است؟

بگذارید در ابتدای این بخش بگوییم که هیچ روشی کامل و بی عیب و نقص نیست، بنابراین ایمپلنت دندان هم در کنار مزایای بیشماری که ارائه می دهد، معایب و عوارضی هم دارد. اگر شما قصد کاشت دندان با این روش را دارید، باید مزایا و عوارض این روش را با هم بپذیرید. مهم ترین عوارض ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • ایجاد باکتری: تجمع باکتری‌ها می‌تواند باعث عقب‌رفتگی لثه‌ها شده به طوری که پیچ‌های ایمپلنت قابل مشاهده باشند و همچنین به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا عفونت ایجاد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، اقدامات دندانپزشکی سالم پس از جراحی مهم است.

  • عفونت و التهاب: ممکن است عفونت و التهاب در نواحی اطراف ایمپلنت دندان به دلیل باکتری وجود داشته باشد. بهداشت نامناسب دندان باعث ایجاد این امر می شود. علاوه بر این، اغلب در بیماران دیابتی و افراد سیگاری رخ می دهد.

  • پس زدن ایمپلنت: ایمپلنت ممکن است توسط سیستم ایمنی بدن ما پس زده شود. افرادی که سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر این مشکل هستند، بنابراین بهترین راه برای موفقیت، ترک سیگار طبق توصیه دندانپزشک پس از جراحی است. همچنین افرادی که دندان قروچه می کنند باید تحت درمان دندان قروچه قرار گیرند.

  • به دام انداختن اعصاب: آسیب به اعصاب هنگام گذاشتن دندان منجر به عوارض زیادی مانند درد هنگام صحبت کردن، غذا خوردن و هنگام ترمیم دندان می شود. قرار دادن دقیق ایمپلنت در استخوان پشتیبان چالش برانگیز است. 

  • بیماری های پریودنتال: پری ایمپلنتیت بیماری لثه ای است که با عفونت بافت های اطراف لثه در تضعیف ایمپلنت ها موثر است. هنگامی که بافت‌های لثه عفونی می‌شوند، به دنبال آن التهاب در نواحی لثه ایجاد می‌شود. در نهایت به لثه های عقب رفته ختم می شود و استخوان زیر ایمپلنت را نمایان می کند.

  • نقص در فیکس کردن ایمپلنت دندان: ضعف در فیکس کردن ایمپلنت دندان منجر به مشکلات مختلفی مانند عفونت یا آسیب به بافت‌های عصبی اطراف، عفونت محل کاشت و غیره می‌شود.

  • سیگار کشیدن: پس از کاشت ایمپلنت دندان، محل کاشت به مدتی برای بهبودی نیاز دارد. بهبودی محل ایمپلنت نیاز به مواد مغذی و مواد معدنی کافی دارد که از طریق جریان خون به محل می‌رسد. هنگامی که فردی پس از فیکس کردن ایمپلنت دندان سیگار می کشد، جریان خون در محل به طور مداوم کاهش می یابد. روند بهبودی را به تاخیر می اندازد. در چنین مواردی، باکتری های دهان نیز شروع به کلونیزه شدن در محل ایمپلنت می کنند و به استخوانی که ایمپلنت را تضمین می کند نفوذ می کنند.

سخن پایانی

هنگامی که از روش های ترمیم دندان ها مانند ایمپلنت دندان، پروتز یا بریج استفاده می کنید، باید تغییراتی در سبک زندگی خود برای محافظت از این دندان ها انجام دهید. مانند دندان های طبیعی، بهداشت و مراقبت از دهان برای دندان های مصنوعی به دست آمده با ایمپلنت دندان برای محافظت از آنها ضروری است. برای اینکه ایمپلنت دندان با کمترین عوارض و خطر داشته باشید، پیشنهاد میکنیم که به کلینیک ایرانمهر جنت آباد مراجعه کنید و از متخصصان ایمپلنت آنجا کمک بگیرید. 

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

ایمپلنت دندان چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که ایمپلنت دندان چیست به این جمله که برگرفته از سایت دندانپزشکی ایرانمهر است توجه کنید:

"ایمپلنت دندان یکی از جدیدترین متدهای روز دنیا برای جبران دندان‌های خراب‌شده و ازبین‌رفته است. از دست دادن دندان بر اثر آسیب یا بیماری می‌تواند عوارضی مانند تحلیل رفتن استخوان فک، تغییر الگوی جویدن، گفتار ناقص و مشکل در ادای کلمات را در پی داشته باشد، همچنین از بین رفتن زیبایی صورت کنار این عوارض می‌تواند بر روحیه و اعتماد به نفس فرد بیمار تأثیر منفی بسیار زیادی داشته باشد، در چنین شرایطی، برای بازیابی سلامت جسمی و زیبایی چهره، ایمپلنت دندان می‌تواند بهترین راه برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت بیمار باشد."

اگر میخواهید به طور کامل درباره ایمپلنت دندان اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد میکنیم که روی لینک زیر کلیک کنید.

https://iranmehrdental.com/fa/خدمات/ایمپلنت-دندان

نقش اجزای ایمپلنت دندان در قیمت آن

ایمپلنت دندان (Dental implants) به‌عنوان یکی از روش‌های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می‌شود تا تکیه‌گاهی استوار و محکم برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یک جانشین همیشگی و ثابت برای دندان‌های ازدست‌رفته است که با کارکرد مشابه با دندان‌های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فک را بهبود می‌دهد و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می‌کند.

هنگامی که دندانپزشک به شما توصیه می‌کند که از روش کاشت ایمپلنت دندان استفاده کنید، باید علاوه بر اینکه بدانید ایمپلنت دندان چیست، اطلاعاتی درباره اجزای ایمپلنت دندان، پروسه نصب و مدت زمان انجام آن هم داشته باشید. آگاهی از چنین مواردی علت گران‌قیمت بودن ایمپلنت را برای شما روشن کند. شما باید درک کنید که اجزا و مراحل متعددی در کاشت دندان با روش ایمپلنت دخیل هستند که تمام آنها در هزینه ایمپلنت تأثیرگذار خواهند بود.

چه عواملی باعث گران‌بودن قیمت ایمپلنت دندان می‌شوند؟

قیمت ایمپلنت دندان شامل هزینه خود ایمپلنت، ساخت روکش، هزینه ساخت روکش موقت، قیمت جراحی پیوند استخوان، هزینه کشیدن دندان در صورت لزوم، جنس متریال به‌کاررفته در ایمپلنت، هزینه لیفت سینوس‌ها در برخی از بیماران و موارد دیگر می‌شود. میزان تخصص دندانپزشک و میزان به‌روز بودن تجهیزات نیز بر هزینه‌های تمام‌شده تأثیر بسیار زیادی دارد. تعداد ایمپلنت‌ها، تعداد روکش‌ها و جنس آن‌ها نیز در تخمین قیمت تمام‌شده کاشت ایمپلنت دندان بسیار مهم هستند.

در ادامه مهم‌ترین مواردی را که در قیمت ایمپلنت دندان تأثیرگذار هستند توضیح می‌دهیم:

  • جنس ایمپلنت: کیفیت و جنس ماده سازنده تأثیر مستقیم به‌روی قیمت ایمپلنت دندان دارد. روکش ایمپلنت دندان شما از چه‌چیزی ساخته شده است؟ زیرکونیا یا تیتانیوم؟ متخصصان ایمپلنت و بیماران اغلب روکش تیتانیومی را ترجیح می‌دهند، با این حال زیرکونیا ماده بسیار مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان است و با محیط دهان سازگاری فراوان دارد اما هزینه آن بالاتر از ایمپلنت تیتانیومی می‌باشد.
  • متخصص ایمپلنت: بخشی از قیمت ایمپلنت دندان صرف دستمزد متخصص ایمپلنت و دستیاران او می‌شود. ازآن‌جایی که کاشت دندان با این روش به مهارت، دقت و تجربه بالایی نیاز دارد، بنابراین هر دندانپزشکی نمی‌تواند از عهده آن بربیاید و به همین خاطر هزینه‌ای که دریافت می‌شود گران‌تر از هزینه دریافتی یک دندانپزشک عمومی است.
  • برند ایمپلنت دندان: یکی دیگر از عوامل مهم در ایمپلنت دندان برند آن می‌باشد، مثلاً ایمپلنت‌های سوئیسی و آلمانی به‌دلیل کیفیت متریال سازنده گران‌تر از برندهای ایرانی یا چینی هستند.

برای مطالعه مطلب چرا قیمت ایمپلنت دندان بالاست به اینجا مراجعه کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

نصب روکش یکی از محبوب ترین روش ها برای اصلاح خط لبخند است. روکش ها انواع مختلفی دارند و لمینت دندان و کامپوزیت دندان از متداول ترین انواع روکش دندان هستند که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. دندانپزشکان کلینیک ایرانمهر با روش های لمینت و کامپوزیت ونیر میتوانند باعث جذاب و سفید به نظر رسیدن دندان های شما شوند، اما احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که کدام یک از این تکنیک ها برای من مناسب تر است؟مهم ترین تفاوت این دو روش در قیمت، جنس مواد، روش اجرا و دوام و ماندگاری آن ها است.

لمینت دندان چیست؟

در پاسخ به سوال لمینت دندان چیست باید بگوییم که لمینت دندان Dental laminate یا پرسلین ونیر نوعی پوسته بسیار نازک است که مانند روکشی همرنگ با دندان ها روی سطح خارجی آن ها قرار گرفته و ایرادات ظاهری دندان را به طور کامل پوشش می دهد. این روکش ها بسیار نازک بوده و به همین دلیل ظاهری کاملاً شبیه به دندان های طبیعی دارند.

همانطور که میدانید ظاهر دندان ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در چهره داشته باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن دندان های شکسته، بد رنگ، بد شکل یا پوسیده از خندیدن با دهان باز خجالت می کشند. این اتفاق در دراز مدت می تواند بر اعتماد بنفس فرد نیز تأثیر منفی داشته باشد. این در حالیست که روش های درمانی بسیاری برای داشتن لبخندی زیبا وجود دارد. از این جمله می توان به 
لمینت دندان و کامپوزیت دندان اشاره کرد.

 

لمینت دندان بهترین روش برای برطرف کردن ایرادات ظاهری دندان میباشد.


روکش ها به طور کلی به دو نوع لمینت های سرامیکی و ونیر کامپوزیت تقسیم بندی می شوند. این روکش ها از نظر جنس مواد اولیه، روش ساخت و اجرا، دوام و ماندگاری، قیمت و غیره تفاوت های بسیار زیادی دارند.  لمینت دندان از جنس سرامیک ساخته شده و به پرسلین ونیر نیز شهرت دارد. این روکش در لابراتوار ساخته می شود و در نهایت توسط دندانپزشک روی دندان ها نصب می شود.

کامپوزیت ونیر چیست؟

اگر میخواهید بدانید که کامپوزیت دندان چیست باید بگوییم که کامپوزیت ونیر (Veneer composite) نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت دندان از ترکیب کوارتز، گلاس و رزین سفید که نوعی پلیمر است ساخته می شود. کامپوزیت توسط دندانپزشک در یک جلسه انجام می شود. دندانپزشک برای انجام این کار مقدار مناسبی از کامپوزیت دندان را روی دندان قرار داده و با توجه به فرم طبیعی دندان آن را شکل می دهد، سپس بافت ونیر با تابش لیزر سخت می شود. در نهایت نوبت به پولیش زدن و فرم دهی سطح آن می رسد. 

کامپوزیت دندان مدتهاست که برای پر کردن دندان ها بعد از رفع پوسیدگی مورد استفاده قرار می گیرد، اما ونیر کامپوزیت در واقع روکشی از جنس کامپوزیت است که تنها روی سطح بیرونی دندان قرار گرفته و عیوب ظاهری آن را می پوشاند. این روش به باندینگ کامپوزیت نیز مشهور است. مهارت و تسلط دندانپزشک در نتیجه نهایی کامپوزیت بسیار مهم است. نحوه فرم دهی و جلوگیری از بیرون زدگی و ضخامت بیش از حد دندان ها از جمله مواردی است که مستقیماً با میزان مهارت و تخصص دندانپزشک مرتبط است.

 

کامپوزیت ونیر چیست و برای چه مواردی کاربرد دارد؟


افرادی که دچار ساییدگی بیش از حد دندان ها شده اند، دارای فاصله بین دندانی هستند، دندان های بلندی دارند و از فرم یا رنگ دندان های خود رضایت کافی ندارند بهترین کاندید برای انجام کامپوزیت دندان هستند. با این تکنیک اصلاح طرح لبخند بدون نیاز به تراشیدن دندان ها می توان خط لبخندی زیبا را با توجه به فرم فک و دندان های بیمار طراحی کرد.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت

لمینت دندان سرامیکی (porcelain veneerو کامپوزیت دندان هر دو روش هایی برای رفع بد رنگی ها، ناهنجاری های جزئی، پوشاندن فواصل بین دندانی و غیره هستند. این دو روش از نظر تکنیک اجرایی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بر همین اساس میزان مقاومت این دو روش در برابر تغییرات ناگهانی دما، فشار و ضربه ناگهانی، رنگ پذیری و غیره متفاوت است.
در ادامه به بررسی تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان در زمینه تکنیک اجرایی، دوام و طول عمر و قیمت میپردازیم:

  • مهم ترین تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت، تراش دادن سطح دندان ها است که در روش کامپوزیت انجام نمی شود. در نتیجه ظاهر دندان ها در روش لمینت طبیعی تر است. این در حالیست که در روش کامپوزیت ممکن است دندان ها کمی برآمده و دارای بیرون زدگی باشند.  
  • دوام و استحکام لمینت های سرامیکی بسیار بالاتر از کامپوزیت است. همچنین در برابر تغییر رنگ نیز مقاوم تر هستند. به طور کلی طول عمر لمینت دندان در صورت استفاده و مراقبت صحیح به چیزی حدود 10 سال می رسد. این در حالیست که طول عمر مفید کامپوزیت چیزی حدود 5 سال است.
  • قیمت و هزینه ها نیز از دیگر تفاوت های این دو روش اصلاح طرح لبخند به حساب می آید. به طور کلی هزینه های لمینت دندان حدود 3 برابر کامپوزیت است.  
  • با اینکه لمینت و کامپوزیت دندان هر دو طیف رنگی گسترده ای دارند اما معمولا لمینت دندان شفاف تر از ونیر کامپوزیت میباشد، یعنی لمینت در برابر لکه ها مقاوم است اما ونیر مانند دندان های طبیعی لکه دار میشود و رنگ آن به مرور تغییر میکند. 
  • آخرین تفاوت این دو روش در طول دوره درمان و نحوه اجرای آن ها است. کامپوزیت توسط دندانپزشک در مطب قابل انجام است و تنها در یک جلسه اجرا می شود. اما لمینت نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتوار دارد. البته برخی از انواع لمینت دندان نیز پیش ساخته بوده و در مطب متناسب با فرم دندان های بیمار تراش داده شده و پولیش می خورند.

برای بررسی اینکه لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت به اینجا مراجعه کنید



:: برچسب‌ها: لمینت دندان , کامپوزیت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

کامپوزیت دندان بهترین و اقتصادی ترین راه برای ترمیم دندان های آسیب دیده و بازگرداندن زیبایی دندان ها و لبخند است. موادی که در ساخت کامپوزیت ونیر مورد استفاده قرار میگیرند، سالهاست به عنوان مواد همرنگ با دندان شناخته شده اند. جالب است بدانید که موادی که در ساخت کامپوزیت دندان مورد استفاده قرار میگیرند، همان متریالی است که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در سال های اخیر از کامپوزیت دندان به عنوان روشی اقتصادی برای ترمیم و بازیابی زیبایی ظاهری دندان ها استفاده می شود.
کامپوزیت دندان نوعی پلیمر و ترکیبی از کوارتز، گلاس و رزین است. این ماده بافت نرمی دارد و در رنگ ها یا سایه های مختلف تولید می شود. بهترین سایه با توجه به رنگ دندان های طبیعی بیمار توسط دندانپزشک انتخاب می شود. معمولاً اجرای کامپوزیت دندان در مطب و توسط دندانپزشک انجام می شود، بنابراین نیازمند مهارت و تسلط بالایی بوده و کیفیت و نتیجه پایانی کار تا حد زیادی به تخصص و تجربه دندانپزشک بستگی دارد.

 

کامپوزیت ونیر یکی از روش های مقرون به صرفه و تاثیرگذار برای بازگردانی لبخند زیبای شماست.


کامپوزیت دندان در برندهای مختلفی تولید شده و از نظر کیفیت، ضمانت و قیمت کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. ماده کامپوزیت توسط دندانپزشک روی دندان ها قرار گرفته و فرم داده می شود. در نهایت بافت آن توسط نور لیزر سخت خواهد شد. سپس سطح کار پولیش خورده و در نهایت ظاهری مشابه با دندان طبیعی خواهد داشت.

انواع کامپوزیت دندان 

همان طور که اشاره شد کامپوزیت دندان در انواع مختلفی تولید می شود. ابعاد و اندازه ذراتی که در ساخت کامپوزیت به کار رفته در کیفیت آن بسیار تأثیر دارد. به طور مثال هر چه ابعاد ذرات ریزتر باشد فرم دادن آن توسط دندانپزشک راحت تر است. همچنین پولیش پذیری بالاتری دارد و شکل نهایی طبیعی تر خواهد بود. در عوض کامپوزیت های درشت دانه مقاومت و استحکام بالاتری دارند. 
کامپوزیت ها با توجه به میزان حساسیت دندان ها و جنس آن ها ساخته شده اند. تشخیص بهترین نوع کامپوزیت برای بیمار بر عهده دندانپزشک و بر اساس تجربه و تشخیص اوست. انواع کامپوزیت دندان از نظر ابعاد و سایز ذرات تشکیل دهنده به شرح زیر است:

  • کامپوزیت ماکروفیل
  • کامپوزیت میکروفیل
  • کامپوزیت هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید
  • نانو کامپوزیت


کامپوزیت ماکروفیل (دانه درشت)

ابعاد ذرات تشکیل دهنده کامپوزیت ماکروفیل بزرگتر از دیگر انواع کامپوزیت دندان است. این ذرات چیزی حدود 10 تا 15 میکرومتر بزرگ تر و دارای ابعاد 10 تا 50 میکرومتر هستند و اولین مواد کامپوزیتی میباشند. ماکروفیل به دلیل پولیش پذیری کم منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا به عنوان روکش دندان بسیار بزرگ هستند.

کامپوزیت میکروفیل (دانه ریز)

ذرات کامپوزیت دندان میکروفیل دارای ابعاد کمتر از 100 نانومتر است. این کامپوزیت که به نوع ریزدانه مشهور است دوام و استحکام کم و پولیش پذیری بالایی دارد. از این نوع کامپوزیت دندان برای ترمیم دندان های جلویی استفاده می شود. در ادامه به معرفی انواع کامپوزیت هیبریدی و نانو کامپوزیت ها می پردازیم.

کامپوزیت دندان هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید

کامپوزیت هیبرید به اندازه ماکروفیل ها مقاوم و به اندازه میکروفیل ها پولیش پذیر است. ابعاد ذرات این نوع کامپوزیت ونیر بین 10 تا 50 میکرومتر و ابعاد برخی از آن ها نیز 40 نانومتر است. مهم ترین کاربرد کامپوزیت دندان هیبریدی در ترمیم دندان های پیشین است. این نوع کامپوزیت به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و دچار تغییر رنگ می شود. مراقبت از کامپوزیت دندانی هیبرید بسیار مهم بوده و در طول عمر آن نقش بسزایی دارد. میکروهیبرید ها دارای ذراتی با ابعاد کمتر از 100 نانومتر هستند.
 

انواع کامپوزیت ونیراز نظر قطر و ضخامت به نانوهیبرید، میکروهیبرید و هیبرید تقسیم می شود.


نوع دیگری از کامپوزیت های هیبریدی وجود دارد که با ذرات نانو ترکیب شده اند. این نوع کامپوزیت دندان به نانو هیبرید مشهور است. از مهم ترین ویژگی های این نوع ونیر کامپوزیت می توان به اقتصادی بودن، کوتاه بودن طول دوره درمان، عدم نیاز به تراش دندان های طبیعی و رنگ و ظاهر کاملاً طبیعی آن ها اشاره کرد.  

نانوکامپوزیت

نانوکامپوزیت جدیدترین نوع کامپوزیت دندان است که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نانوکامپوزیت ها دارای ذراتی با ابعاد 20 نانومتر هستند. مقاومت بالا در برابر ساییدگی، خاصیت پولیش پذیری بالا و دوام و طول عمر بالا از ویژگی های بارز نانو کامپوزیت است. از مهم ترین کاربردهای نانوکامپوزیت ها می توان به ترمیم و رفع نقص کامپوزیت های هیبریدی و ترمیم دندان های عقب اشاره کرد. 
مهم ترین مزیت نصب این نوع کامپوزیت دندان می توان به فرم پذیری آسان، تنوع در رنگ بندی و قابلیت انتخاب رنگ مناسب با دندان های بیمار و مایع و روان بودن آن اشاره کرد. روان بودن بافت نانو کامپوزیت به نفوذ کامل آن در حفره های دندان کمک کرده و مقاومت و چسبندگی آن را افزایش می دهد.

 

انواع کامپوزیت ونیر از نظر نوع کاربرد

کامپوزیت دندان از نظر نوع استفاده به انواع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می شود.
  • روش مستقیم در مطب و توسط دندانپزشک انجام می شود. پلیمریزاسیون این نوع کامپوزیت دندان به وسیله تابش اشعه لیزر به صورت دستی انجام می شود. از این روش برای پر کردن حفره ها و فاصله های بین دندانی کوچک استفاده می شود. 
  • در روش غیر مستقیم ساخت کامپوزیت ها در لابراتوار انجام می شود. طول دوره درمان در این روش بلند تر از روش مستقیم بوده و از آن می توان برای ترمیم سطوح وسیع تر استفاده کرد. ترمیم بخش وسیعی از تاج دندان، اصلاح طرح لبخند، ساخت پل هایی با دو تا سه دندان و روکش دندان به کمک این روش انجام می شود.  کامپوزیت دندان غیر مستقیم برای پر کردن شکاف های بین دندانی، تغییر ظاهر دندان ها، اصلاح روکش و تاج دندان ها استفاده می شود. 

انواع رنگ کامپوزیت دندان

برندهای مختلف کامپوزیت دندان دارای تنوع در رنگ بندی است. انتخاب رنگ مناسب در اجرای کامپوزیت ونیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کاتالوگ رنگ کامپوزیت در 4 گرید A-B-C-D تولید شده است. گروه A دارای سایه قهوه ای، گروه B دارای سایه زرد، گروه C سایه خاکستری و گروه D دارای سایه قرمز است. دندانپزشک در انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به رنگ، شکل طبیعی دندان های بیمار و رنگ پوست و فرم صورت او توجه می کند. A1, A2, A3, A3.5, A4, B1, B2, B3, C3, CV, CVD, BW, XBW متداول ترین سایه های ونیر کامپوزیت هستند.

انواع برندهای کامپوزیت دندان

برندهای آمریکایی و ژاپنی بهترین تولید کنندگان کامپوزیت دندان در جهان هستند. در ادامه بهترین برندهای کامپوزیت ونیر را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • BISCO برندی آمریکایی است که کامپوزیت های خود را از جنس یونومر شیشه (هیدروکسید کلسیم) می سازد. قابلیت فرم پذیری ، دوام و ماندگاری بالا از مهم ترین ویژگی های این محصول است.
  • برند COLTENE با ویژگی هایی از قبیل قیمت مناسب، استحکام بالا، رنگ ثابت، پولیش پذیری آسان و مقاومت بالا به یکی از پرطرفدارترین کامپوزیت های دندانی تبدیل شده است. این کامپوزیت از نوع نانو ذرات هیبریدی است.
  • برند DMG AMERICA از محبوب ترین تولیدکنندگان کامپوزیت های دندانی است. محصولات این برند در برابر انواع ضربه، فشار و سایش بسیار مقاوم هستند.
  • برند DMP DENTAL نیز در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم بوده و بسیار شبیه به دندان های طبیعی است. این محصول دارای تنوع در رنگ بندی بوده و فرم گیری سریعی دارد.  
  • کامپوزیت ونیر برند IVOCLAR VIVADENT بسیار فرم پذیر است. بافت سختی دارد و در برابر فشارهای وارده به هنگام جویدن کاملاً مقاوم است.
  • کامپوزیت دندان برند KERR با بافت دندان و لثه بسیار سازگار است، همچنین این برند مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد. سرعت بالا در شکل پذیری و رنگ مناسب نیز از دیگر ویژگی های این کامپوزیت است.
  • Tokuyama Dental America برندی ژاپنی از نوع میکروفیل است. قابلیت پولیش پذیری و فرم گیری بالا، تنوع در رنگ بندی، دوام بالا و قیمت مناسب از مهم ترین ویژگی های این کامپوزیت دندان است.
  • ونیر کامپوزیت برند SDI آمریکا به مقاومت و دوام بالا شناخته می شود. شفافیت بالا، طبیعی بودن، فرم پذیری و پولیش پذیری بالا از جمله ویژگی های این کامپوزیت است.
انواع برندهای کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت ونیر بر اساس ویژگی های کاربردی

بر اساس ویژگی های مصرفی نیز کامپوزیت دندان به سه دسته جهانی، مایع و بسته بندی شده تقسیم می شود.

  • کامپوزیت های جهانی در سراسر جهان بسیار محبوب بوده و دارای سابقه درخشانی هستند. این نوع کامپوزیت ها معمولاً برای درمان های سطحی مورد استفاده قرار گرفته و در پوسیدگی های عمیق و مواردی که مینای دندان کافی نیست به کار نمی روند.
  • کامپوزیت های مایع قابلیت پر کنندگی کمی دارند و ویسکوزیته آن ها کم است. مقاومت بالا در برابر سایش از مهم ترین ویژگی های این نوع کامپوزیت است. از این نوع کامپوزیت به منظور ترمیم نقاط کوچک، شکاف ها، حفره های خطی و مواردی که تحت فشار نیستند استفاده می شود.
  • ونیر کامپوزیت های بسته بندی شده نیز که از قوام و چسبندگی بسیار بالاتری برخوردار هستند، برای ترمیم دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کامپوزیت بر اساس میزان استحکام

کامپوزیت دندان از نظر میزان قوام و انسجام به دو نوع سیال Flowable Composite و تراکم پذیر Packable Composite تقسیم بندی می شود.

  • کامپوزیت های سیال

این روکش، بافتی رقیق دارند و به راحتی به منافذ دندان نفوذ می کنند. از این کامپوزیت ها برای ترمیم طوق دندان ها، ترمیم حفره های کم عمق دندانی و پیشگیری از پوسیدگی دندان های خلفی استفاده می شود. کامپوزیت های دندانی تراکم پذیر دارای استحکام بسیار بالایی هستند. این نوع کامپوزیت ونیر انتخاب مناسبی برای پر کردن و ترمیم دندان های خلفی است.

  • کامپوزیت IPS                      

کامپوزیت دندان IPS از پرکاربردترین کامپوزیت هایی است که در سال های اخیر با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. این کامپوزیت از جنس سرامیک تولید شده و دارای مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ است. همچنین از استحکام و انسجام بالایی در مقایسه با نمونه های مشابه برخوردار است. 
 

انواع کامپوزیت ونیر بر اساس مکان نصب

کامپوزیت دندان بر پایه مکان نصب و قرار گیری نیز دسته بندی می شوند. 1. کامپوزیت قدامی 2. کامپوزیت خلفی 3. کامپوزیت یونیورسال

کامپوزیت دندان قدامی: 

کامپوزیت های قدامی برای دندان های جلویی به کار برده می شوند و کاملا جنبه زیبایی دارند. کامپوزیت های قدامی نه تنها دندان های جلویی را سفید و زیبا نشان میدهند بلکه فاصله بین دندان ها را نیز پوشانده و در بیشتر موارد میتوان بدون تراشیدن دندان، این روکش ها را نصب کرد. 

کامپوزیت خلفی:

 بیشتر اوقات بیماران از ونیر کامپوزیت برای اصلاح ظاهر دندان های جلویی استفاده میکنند، اما واقعیت این است که از این روکش میتوان برای حفاظت از دندانهای پشتی نیز بهره گرفت. ممکن است که زیبایی دندان های خلفی به چشم نیاید اما با نصب کامپوزیت دندان میتوان از آنها در برابر سایش و پوسیدگی و آسیب های دیگر محافظت کرد. از آنجایی که دندان های عقب معمولا سریع تر و بیشتر از دندان های جلویی خراب می شوند، در نتیجه کامپوزیت های دندان خلفی هم در معرض خطر بیشتری هستند، بنابراین باید نکات بهداشت دهان و دندان را کاملا رعایت کنید تا میزان دوام و طول عمر کامپوزیت را افزایش دهید.

کامپوزیت دندان یونیورسال:

اگر به دنبال کامپوزیت دندانی هستید که هم زیبا و هم محکم باشد، ما کامپوزیت یونیورسال را به شما پیشنهاد میکنیم. نکته خوبی که درباره این روکش ها وجود دارد این است که مناسب دندان های جلویی و عقبی هستند و این قابلیت را دارند که هم از دندان های پشتی به خوبی محافظت کنند و هم اینکه زیبایی و جذابیت دندان های جلویی را نمایان کنند. 

بهترین نوع کامپوزیت دندان برای من کدام است؟

در انتهای مقاله انواع کامپوزیت دندان، میخواهیم به یکی از رایج ترین سوالات درباره ونیر دندان پاسخ دهیم، بهترین نوع کامپوزیت دندان چیست؟ کامل ترین جواب به این سوال را دندانپزشک شما میتواند بدهد. در جلسه مشاوره ای که قبل از اجرای کامپوزیت ونیر انجام می شود، دندانپزشک با توجه به وضعیت فک، دهان و بودجه شما بهترین گزینه را پیشنهاد میکند. از نظر جنس پرسلین ونیر از همه بهتر است اما به هر حال باید دندانپزشک زیبایی نظر قطعی خود را در این باره بدهد. 
 

انجام کامپوزیت دندان با بهترین کیفیت در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر

نصب کامپوزیت ونیر در مدت کوتاهی انجام میشود، حتی یک جلسه اما قبل از اجرای آن باید درباره انواع کامپوزیت دندان از نظر مواد سازنده، برندها و کاربرد آنها اطلاعات کسب کنید. بیشتر اوقات انتخاب نوع کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام میشود. کلینیک تخصصی ایرانمهر از بهترین برندهای آمریکایی و ژاپنی برای اجرای کامپوزیت دندان استفاده میکند. شما میتوانید برای گرفتن نوبت با شماره های 44451339-021 یا 44451627-021 تماس حاصل نمایید.

این مقاله از صفحه https://iranmehrdental.com/fa/مقالات/انواع-کامپوزیت اقتباس شده است. 



:: برچسب‌ها: انواع کامپوزیت دندان , کامپوزیت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

امروزه قطع دندان مانند قطع عضو است!

وقتی که شما دندانی را میکشید، در انجام تمام فعالیت های روزانه شما از جمله خوردن غذا، صحبت کردن و حتی لبخند زدن، احساس ناراحتی خواهید کرد. این تاثیری است که کمبود یک یا چند دندان بر وی سلامتی و زیبایی شما دارد، بنابراین جایگزینی دندان کشیده شده اهمیت بسیار زیادی دارد و ایمپلنت بهترین متد جبران دندان های از دست رفته در سال 2022 است، اما درد آن یکی از ترس های بیماران میباشد، اما آیا واقعا ایمپلنت دندان درد دارد؟ درد ایمپلنت چقدر طول میکشد و چگونه می توان آن را کاهش داد. در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان انقلابی در زمینه متدهای جایگزینی دندان ها به پا کرد.در گذشته اگر کسی دندان هایش را از دست میداد، باید از دندان مصنوعی متحرک استفاده میکرد، اما این روش مشکلات بسیار زیادی داشت و ایمپلنت دندان که روشی همیشگی و ثابت است جایگزین آن شد. در پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چیست باید بگوییم که ایمپلنت درواقع ریشه دندان مصنوعی است که دندانپزشک با دستگاه های پیچ مانند، آن را در استخوان فک قرار میدهد تا به عنوان تکیه گاه برای تاج دندان عمل کند.

 

درد ایمپلنت دندان چه قدر طول میکشد + راهکارهای کاهش درد

 

آیا ایمپلنت درد دارد؟

ایمپلنت دندان یک نوع جراحی است که نسبت به روش های مشابه مانند بریج دندان به مقدار بیشتری به داخل لثه نفوذ میکند اما به لطف داروهای بیهوشی و بی حسی ایمپلنت دندان درد ندارد، ممکن است که روز بعد از جراحی ایمپلنت، کمی درد لثه داشته باشید، اما این درد معمولا کوتاه مدت است و با مصرف قرص های مسکن برطرف خواهد شد. درد ایمپلنت دندان از دو جهت باید بررسی شود:

  1. در طی جراحی
  2. بعد از کاشت ایمپلنت دندان و ریکاوری.

درد ایمپلنت در طی انجام جراحی

بسیاری از افراد نگران درد ایمپلنت در هنگام جراحی آن هستند اما باید بگوییم که در طی جراحی ایمپلنت هیچ دردی وجود ندارد زیرا در این روش بی حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی عمومی انجام میشود. برخی از افراد فوبیای شدیدی نسبت به صدای ابزارهای دندانپزشکی دارند، در چنین شرایطی، جراح علاوه بر بی حسی موضعی، ممکن است از روش بیهوشی عمومی استفاده تا بیمار برای مدتی به خواب برود و روند عمل را مشاهده نکند. لازم به ذکر است که در جلساتی که پیش از کاشت ایمپلنت دندان با دندانپزشک دارید، جراح تمام گزینه های بیهوشی را به شما توضیح خواهد داد و اگر شما بر حسب وضعیت جسمی خود به بیهوشی خاصی نیاز داشته باشید، دندانپزشک به شما خواهد گفت.

آیا درد ایمپلنت بعد از جراحی طبیعی است؟

بله. درد و ناراحتی های جزئی بعد از جراحی ایمپلنت دندان، زمانی که بی حسی ها از بین میروند، بسیار طبیعی و شایع است. اگر کاشت ایمپلنت دندان با موفقیت انجام شود، درد ایمپلنت دندان از 3 تا 5 روز از جراحی وجود دارد که با مصرف داروهای مسکن معمولا برطرف می شود اما ممکن است برخی از بیماران تا 10 روز در محل کاشت دندان درد و علائمی مانند ورم، کبودی و سفتی فک داشته باشند. درد ایمپلنت کاملا موقتی است و با رعایت مراقبت های دهان و دندان و رژیم غذایی صحیح میتوانید تا حد زیادی از این درد و ناراحتی جلوگیری کنید.

درد ایمپلنت بعد از دو هفته؛ طبیعی است یا خطرناک؟

درد، تورم، کبودی و التهاب ایمپلنت دندان باید تا دو هفته پس از جراحی به طور قابل توجهی کاهش یافته باشند اما اگر بعد از دو هفته هنوز هم درد شدیدی داشتید به طوری که باید برای تسکین آن از داروهای مسکن استفاده کنید، حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید زیرا احتمال عفونت در محل کاشت دندان وجود دارد، البته این مورد بسیار نادر است اما میتواند باعث التهاب و درد در اطراف ایمپلنت دندان شود. همچنین یکی دیگر از دلایل درد ایمپلنت دندان، پس زدن ایمپلنت میباشد.

چه دلایلی باعث درد ایمپلنت دندان می شوند؟

عوارض مرحله اولیه کاشت دندان به روش ایمپلنت معمولا تا 3 یا 4 ماه بعد از جراحی رخ میدهند زیرا این روش حداقل چندین ماه طول میکشد تا پیوند ایمپلنت به استخوان به پایان برسد اما اگر پس زا دو هفته باز هم دردی احساس کردید، یعنی مشکلی وجود دارد. علت درد ایمپلنت دندان میتواند یکی از موارد زیر باشد:

  • عفونت: عفونت در محل کاشت دندان یکی از شایع ترین دلایل درد ایمپلنت میباشد. برای اینکه از عفونت ایمپلنت دندان جلوگیری کنید، باید تمام دستورالعمل های دندانپزشک رعایت شود. برخی از عوامل عفونت ایمپلنت را تشدید میکنند مانند سیگار کشیدن، وجود بیماری خود ایمنی و بهداشت ضعیف دهان و دندان.
  • باز شدن خط برش: این مورد یکی از رایج ترین دلایل درد ایمپلنت دندان بعد از جراحی میباشد و زمانی اتفاق می افتد که بافت اطراف میله پس از عمل، دوباره باز شود. در صورت باز شدن برش، با احساس درد و سوزش مواجه می شوید. در چنین وضعیتی معمولا دندانپزشک به شما دستور میدهد که دهان خود را چند بار در روز با ماده شوینده کلرهگزیدین بشویید تا از عفونت آنتی بیوتیک جلوگیری کنید.
  • عدم حمایت استخوان از ایمپلنت: برخی اوقات ممکن است ساختار استخوان بیمار در حدی محکم نباشد که از ایمپلنت دندانی پشتیبانی کند. این امر از پیوند ایمپلنت به استخوان فک جلوگیری کرده و منجر به شکست روش کاشت دندان می شود. همچنین اگر دندانپزشک بخواهد کل فرآیند ایمپلنت دندان را در یک جلسه تکمیل کند و هم ایمپلنت ها و هم تاج دائمی را نصب کند و بیمار تراکم استخوان کافی برای تحمل این بار را نداشته باشد، ممکن است این اتفاق بیوفتد.
  • واکنش آلرژیک: ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم ساخته می شود و با اینکه این فلز با سلول های فلزی سازگار است اما برخی افراد به آن حساسیت دارند و واکنش های آلرژیک ایجاد میکنند. آلرژی معمولا باعث احساس گزگز و سوزش در محل کاشت دندان می شود. اگر نمیدانید که به تیتانیوم حساسیت دارید یا نه، بهتر است قبل از جراحی ایمپلنت دندان، این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

علائمی که ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت تجربه کنید

درد فقط یکی از عوارض ایمپلنت دندان میباشد و در کنار آن ممکن است یک یا چند تا از ناراحتی های زیر را هم تجربه کنید.

  • خونریزی در محل کاشت دندان
  • ورم در اطراف لثه و صورت
  • کبودی جزئی
  • درد فک

چگونه درد ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

از آنجایی که درد پس از جراحی ایمپلنت دندان بسیار شایع است، دندانپزشکان دستورالعمل هایی را برای مراقبت بیشتر ارائه میدهند. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان عباراتند از:

  • مصرف داروهای تجویز شده تسط دندانپزشک برای تسکین درد
  • پرهیز از مصرف غذاهای داغ و سفت
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاشه تورم
  • استراحت کافی و کاهش فعالیت های فیزیکی سنگین

انجام ایمپلنت با کمترین درد در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر

ایمپلنت دندان مانند سایر روش های کاشت دندان درد دارد اما مقدار و مدت زمانی که درد ایمپلنت طول میکشد به شرایط جسمی و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. هرچه متخصص ایمپلنت ماهرتر و با تجربه تر باشد، درصد شکست ایمپلنت پایین تر خواهد بود و درد آن نیز کاهش میابد. حتما دستورالعمل های دندانپزشک و مواردی که در این مقاله ذکر شد را اجرا کنید تا حداقل درد را تجربه کنید. اگر دنبال یک مرکز خدمات دندانپزشکی خوب برای ایمپلنت دندان خود میگردید، حتما سری به وب سایت کلینیک دندانپزشکی ایران مهر دنتال (https://iranmehrdental.com) بزنید.

منبع : https://www.mashreghnews.ir/



:: برچسب‌ها: درد ایمپلنت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

ایمپلنت دندان، لمینت و کامپوزیت ۳ روش موثر برای زیبایی دندان های شما هستند که در این مقاله قصد داریم به مزایای هر یک از این متدهای دندانپزشکی زیبایی بپردازیم.

به گزارش بازار، اولین چیزی که در ظاهر یک فرد نمایان می شود، صورت اوست و یکی از اساسی ترین بخش های صورت آن فرد، لبخند است. داشتن لبخندی زیبا چه در زندگی کاری و چه در زندگی شخصی، باعث جذاب تر به نظر رسیدن و افزایش اعتماد به نفس آن فرد خواهد شد و لازمه داشتن یک لبخند جذاب، داشتن دندان های سالم، سفید و زیباست. مشکلاتی از قبیل از دست دادن دندان، تغییر رنگ و پوسیده شدن آن، داشتن فاصله بین دندان های جلویی و غیره باعث تخریب لبخند و در نتیجه زیبایی شما می شوند، در چنین زمانی است که باید به خدمات دندانپزشکی زیبایی متوسل شوید. دندانپزشکی زیبایی شامل خدماتی مانند ایمپلنت دندان، لمینت دندان، کامپوزیت و بلیچینگ می شود که در این مطلب قصد داریم به تاثیر هر یک از این روش ها بر روی زیبایی دندان ها اشاره کنیم.

ایمپلنت دندان، بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته

امروزه کشیدن دندان درست مانند قطع عضو است زیرا هر دندان علاوه بر جنبه زیبایی، کاربرد خاصی نیز در دهان دارد و باعث راحت تر خوردن و صحبت کردن میشود. اگر به دلایلی مانند بیماری، عدم رعایت بهداشت دهان، ضربه و غیره دندان های خود را از دست داده اید، بهترین و مطمئن ترن روش جایگزینی دندان طبیعی شما، ایمپلنت دندان است، اما کاشت دندان به روش ایمپلنت چیست؟

با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

ایمپلنت دندان (Dental implants) به عنوان یکی از روش های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می شود تا تکیه گاهی استوار برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یک جانشین همیشگی و ثابت برای دندان های از دست رفته است که با کارکرد مشابه با دندان های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فک را بهبود و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می کند.

مزایای ایمپلنت دندان

بزرگترین مزیت ایمپلنت این است که جایگزین دندان از دست رفته می شود و این نه تنها بر سلامتی شما تاثیر زیادی دارد بلکه در زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز موثر است. ایمپلنت دندان فارغ از اینکه درست مانند یک دندان طبیعی عمل میکند، مزایای دیگری نیز دارد که آن را تبدیل به بهترین روش کاشت دندان میکند. کاربردها و فواید ایمپلنت عبارت است از:

  • بازگرداندن توانایی جویدن غذا: عملکرد ایمپلنت درست مانند دندان های طبیعی است و میتوان به طور کاملا عادی با آن غذا خورد.
  • ظاهر کاملا طبیعی: دندانی که با روش ایمپلنت کاشته شده، از نظر رنگ و جنس هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد.
  • دوام و طول عمر بسیار بالا: برخلاف سایر روش های کاشت دندان مانند بریج، ایمپلنت دندان میتواند تا آخر عمر دوام داشته باشد، زیرا این ماده از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام میشود و کاملا با بیولوژی بدن سازگار است.
  • جلوگیری از تحلیل استخوان: در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک خراب می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، آن ناحیه استخوان ۲۵ درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه می یابد. از آنجایی که ایمپلنت، جایگزین ریشه و همچنین دندان می شود و جویدن به حالت عادی باز می گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می کند.
  • ثابت نگه داشتن دندان های مجاور دندان ایمپلنت شده : کاشت دندان با روش ایمپلنت دندان های مجاور را ثابت نگه میدارد. شکاف از دست رفته میتواند باعث شود که دندان های مجاور به صورت کج به سمت شکاف جا به جا شوند. این اتفاق دندان‌های شما را از موقعیت خارج می‌کند و می‌تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد.
  • جلوگیری و درمان بیماری لثه: ایمپلنت دندان می تواند به شما کمک کند تا از بیماری لثه خلاص شوید. شکافی که به دلیل از بین رفتن دندان ایجاد می شود، می تواند به عنوان یک تله برای غذا و باکتری عمل کند و در نتیجه منجر به بیماری لثه شود.
  • تقویت قدرت گاز گرفتن: از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی با یک پایه تیتانیومی که جایگزین ریشه دندان می‌شود به فک شما متصل می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که با همان نیرویی که می‌توانید با دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید، گاز بگیرید.
  • جلوگیری از افتادگی صورت و پیری زودرس: دندان ها ساختار صورت را حفظ میکنند. وقتی دندانی از بین رفت، آن تکیه‌گاه را از دست می‌دهید، که در نهایت باعث می‌شود صورتتان تغییر شکل داده و شما را مسن‌تر نشان دهد. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی از صورت شما پشتیبانی می کنند و از تغییر شکل آن جلوگیری می کنند.

لمینت دندان، راز داشتن لبخند هالیوودی

حتما شنیده اید که بازیگران و هنرمندان لبخندهای هالیوودی دارند، فکر میکنید راز این لبخندهای زیبا و جذاب چیست؟ لمینت دندان. برخلاف ایمپلنت که یک روش کاشت دندان بود، لمنیت یک روش اصلاح دندان ها و رفع عیوب ظاهری آنها میباشد. لمینت دندان (Dental laminate) لایه هایی ظریف، با یک قالب مناسب، در طیف های مختلف رنگ سفید و از جنس سرامیک و کامپوزیت است که به منظور اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات ظاهری دندان نظیر بد شکلی، شکستگی ها، شکاف بین دندانی، سفید کردن دندان ها و به طور کلی بازسازی ظاهر دندان ها به کار می رود.

با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

مزایای نصب لمینت دندان

  • درمان لکه های روی دندان: لمینت این قابلیت را دارد که لکه های روی دندان را پنهان کند. رفع برخی از لکه ها مانند لکه های ناشی از فلوراید و داروهای تجویزی، بیش از حد سخت است و استفاده از محلول های سفید کننده بی تاثیر هستند، اما نصب لمینت میتواند این لکه ها را بپوشاند.
  • برطرف کننده شکستگی و ساییدگی دندان ها: ضربه های ناشی از تصادف یا عوامل دیگر میتواند منجربه شکستگی و ساییدگی دندان ها شود، اینجاست که لمینت دندان میتواند یک راه حل درمانی سریع و موثر باشد، زیرا این ناهنجاری های دندانی را پوشش میدهد.
  • ترمیم دندان های نامرتب و ناهموار: لمینت دندان میتواند برآمدگی ها و دهانه های دندان را ترمیم کند. برش دادن مقدار کمی از مینای دندان به پوسته های نازک کمک می کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. همچنین لمینت به جلوگیری از ازدحام بیش از حد دندان ها کمک می کند.
  • از بین بردن فاصله بین دندانی: شکاف های بین دندانی منجر به جابجایی دندان و زوال استخوان فک میشود. نصب لمینت دندان این فاصله های کوچک را پر کرده و از مشکلات بیشتر جلوگیری میکند.
  • تطابق با رنگ دندان های طبیعی: دندانپزشک لمینت را دقیقا مطابق رنگ سایر دندان ها میسازد، بنابراین هیچ مشکلی برای تنظیم لمینت با سایر دندان ها وجود ندارد. همچنین اثرات لمینت دندان دائمی است، یعنی نیازی به تغییر شکل نیست.

کامپوزیت دندان، روشی ارزان برای ترمیم دندان ها و اصلاح طرح لبخند

سومین خدمات دندانپزشکی زیبایی که در این مطلب معرفی میکنیم، کامپوزیت دندان میباشد. کامپوزیت یا ونیر، مواد پلیمری نیمه جامدی هستند که توسط اشعه نوری به خصوصی به سطح دندان ها می چسبند و برای اصلاح عیوبی نظیر نامرتبی دندان ها، شکاف بین دندانی و اصلاح رنگ و شکل دندان ها به کار میرود. کامپوزیت دندان یک روش نوین، سریع و ارزان قیمت برای زیبایی دندان و لبخند میباشد.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان به دو دسته کامپوزیت چینی و سرامیکی تقسیم می شود که در ادامه مزایا و معایب هریک را بررسی خواهیم کرد:

مزایای کامپوزیت ونیر

  • هزینه کمتر
  • روند نصب کوتاه تر است
  • برطرف کننده بسیاری از مشکلات دندان مانند بد شکلی، تغییر رنگ و سایر عیوب

مزایای کامپوزیت چینی

  • ماندگاری و دوام بیشتر به دلیل مواد قوی تر
  • ظاهر طبیعی تر
  • امکان رفع بهتر دندان های لکه دار و نامرتب نسبت به ونیرهای کامپوزیتی

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

از آنجایی که لمینت و کامپوزیت دندان هر دو برای اصلاح شکل، رنگ و سایز دندان ها استفاده می شوند، همیشه بیماران با این سوال رو به رو شده اند که کدام یک از این دو روش اصلاح طرح لبخند بهتر است؟ در ادامه کامپوزیت و لمینت دندان را از جهات مختلف بررسی میکنیم:

  • لمینت ظاهر طبیعی تری نسبت به کامپوزیت دارد زیرا در لمینت، سطح دندان ها تراش داده می شود اما در روش کامپوزیت دندان این کار انجام نمیشود.
  • طول عمر و دوام لمینت بالاتر از ونیر کامپوزیت است.
  • مدت زمان ساخت و نصب کامپوزیت دندان بسیار کوتاه تر از لمینت است و حتی در یک جلسه هم انجام می شود اما لمینت دندان نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتور دارد و نصب آنها تعداد جلسات بیشتری را مطلبد.
  • قیمت لمینت دندان به دلیل مزایایی که نسبت به کامپوزیت دارد بسیار بالاتر است.

خدمات زیبایی با بهترین کیفیت در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر

کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر یکی از بهترین کلینیک های تهران است که برای هر یک از خدمات دندانپزشکی زیبایی ایمپلنت دندان، لمینت و کامپوزیت متخصصان ویژه و مجربی دارد. همچنین تمام خدماتی که در این مرکز تخصصی انجام می شود، با بهترین کیفیت و از بهترین برندهای دنیا میباشند. جهت مشاهده نمونه کارهای کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر میتوانید به سایت آن ها به آدرس https://iranmehrdental.com مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , کامپوزیت , لمینت , ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

اکثریت افراد جامعه با شنیدن عبارت کاشت دندان به یک عمل جراحی سخت و طاقت فرسا فکر می‌کنند و در نتیجه از انجام کاشت انصراف می‌دهند. درحالی که برای جایگزین کردن یک دندان مصنوعی به جای دندان‌های آسیب دیده راهکار دیگری به غیر از جراحی کاشت دندان هم وجود دارد، از طرفی این نوع جراحی به هیچ وجه برای بیمار سخت و سنگین نخواهد بود. به عبارت ساده‌تر برای کاشت در علم دندانپزشکی دو راهکار اصولی و مطمئن ذکر شده که می‌بایست افرادی که به این نوع درمان نیز مبرم دارند، به خوبی با جزئیات روش‌های کاشت دندان آشنایی داشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود، از مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب غافل نشوید.

ارتباط بین کاشت دندان و بهداشت دهان

دندان اصلی ممکن است بنا به دلایلی اعم از درست مسواک نزدن، تمیز نکردن دندان پس از هر وعده غذایی، ویژگی‌های وراثتی، کمبود ویتامین و... دچار پوسیدگی و ریزش شود. در چینین شرایطی به تشخیص متخصص دندانپزشکی می‌بایست کاشت دندان برای بیمار صورت بگیرد، بدون شک اگر جای خالی دندان و پوسیدگی آن رفع نشود، دندان‌های کناری هم دچار آسیب خواهند شد. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت این فرآیند برای حفظ سلامتی اشخاص بسیار لازم و ضروری خواهد بود. به طور کلی تشخیص ضرورت کاشت بر عهده دندانپزشک متخصص است و بر اساس عکس دندان نوع روش مورد نیاز بیان خواهد شد. پس در مرحله‌ی اول می‌بایست یک عکس کلی از دندان‌ها داشته باشید تا متخصص بتواند به راحتی شما را راهنمایی کند.

با روش‌های تخصصی کاشت دندان آشنا شوید!

جالب است بدانید، کاشت دندان همیشه یک جراحی نیست! بله... برای انجام این نوع درمان دهان و دندان 2 راهکار مناسب پیش روی دندانپزشک قرار دارد که بسته به وضعیت دندان‌ها بهترین آن را به بیمار پیشنهاد می‌کند. این دو روش اصلی کاشت عبارت هستند از:

  • ایمپلنت دندان:

روشی از کاشت که از آن به عنوان جراحی یاد می‌شود، در واقع همان ایمپلنت دندان است. ممکن است در ذهن شما سوال ایجاد شود که ایمپلنت دندان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: به جایگزین کردن یک دندان مصنوعی به جای دندان اصلی به روش کاشت پایه در استخوان فک ایمپلنت گفته می‌شود. پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چیست؟ و شرح روش انجام این نوع روش درمانی می‌تواند ابهامات و استرس‌های بسیاری را از بین ببرد. از این روش به عنوان کاشت دائمی دندان یاد می‌شود و پس از انجام آن دندان دچار هیچ آسیبی نخواهد شد. در واقع در روش ایمپلنت دندان درست شبیه دیگر دندان‌ها دارای ریشه است، اما ریشه‌ی آن یک فلز مصنوعی ساخته شده خواهد بود. ایمپلنت دارای فرآیند خاصی است که منجر به مرجعه یک تا سه مرتبه‌ای بیمار به کلینیک دندانپزشکی خواهد شد. بنابراین روشن است که انجام این نوع درمان دانش، تبهر و زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

ایمپلنت دندان (Dental implants) از روش های درمانی در دندانپزشکی جهت جایگزین و پر کردن جای خالی دندان می باشد (به صورت عامیانه به روش دندانهای پیچ و مهره ای معروف است). اساس ایمپلنت دندان مدرن، پروسه ای بیولوژیک با نام ادغام استخوانی (استئواینتگریشن) است. به علاوه در آن موادی مانند تیتانیوم ارتباطی محکم با استخوان ایجاد میکنند.

  • کاشت بدون ایمپلنت:

روش دومی که اصولاً متخصصین بسته به شرایط دندان‌های اطراف و وضعیت لثه بیمار توصیه می‌کنند، کاشت دندان بدون ایمپلنت است. در این راهکار برای کاشت دندان بدون ایمپلنت دیگر نیازی به تیغ جراحی و برش دادن لثه نخواهد بود. تنها دندان مصنوعی ثابتی ساخته و در جایگاه دندان قبلی چسبانده می‌شود. این نوع دندان هم دقیقا! مطابق رنگ سایر دندان‌ها و هماهنگ با کلیه‌ی آن‌ها ساخته خواهد شد. به همین جهت از نظر زیبایی ظاهری که ایجاد می‌کند، تفاوتی با روش ایمپلنت ندارد.

در ۱۰ سال گذشته بیش از هر موقع دیگری در دندانپزشکی پیشرفت رخ‌ داده و روش‌های متنوع و جدیدی برای جایگذاری دندان ازدست‌رفته ابداع‌ شده است. برخی از این روش‌ها نیاز به ایمپلنت دندان را از بین بردند که سالیان سال است روش اصلی کاشت دندان هست. کاشت دندان بدون ایمپلنت می‌تواند درزمانی کوتاه زیبایی و کارآمد بودن را به دندانه‌ای شما بازگرداند.

بین دو راهکار فوق علاوه بر روش انجام آن‌ها تفاوت دیگری هم وجود دارد که عموماً مورد توجه مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد و گرایش افراد را به سوی روش دوم بیشتر می‌کند. حال لازم است بدانید بزرگ‌ترین فرق بین ایمپلنت و کاشت بدون ایمپلنت چیست؟

مقایسه هزینه ایمپلنت دندان با روش کاشت بدون ایمپلنت

اگر فرد باهوشی باشید قطعاً حدس زده‌اید که در این وانفسای گرانی هزینه‌های دندانپزشکی، بزرگ‌ترین فرق بین جراحی ایمپلنت و کاشت دندان بدون ایمپلنت در میزان هزینه‌های آن است. از آنجا که ایمپلنت دارای پیچیدگی‌ها و مراحل متعددی است و متخصص می‌بایست، زمان و مواد بسیاری را مورد استفاده قرار دهد، هزینه ایمپلنت دندان به نسبت روش دیگر بیشتر است. طبیعتاً با این وضعیت بیشتر افراد تمایل به انجام کاشت بدون ایمپلنت خواهند داشت که تشخیص آن فقط و فقط بر عهده متخصص دندانپزشکی خواهد بود.

قیمت ایمپلنت به صورت مجموعه کامل برای کل دندان ها ( فول موس ) برای کسانی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند، متفاوت است. قیمت دندان های ایمپلنت شده ضربدر قیمت یک واحد ایمپلنت می‌شود. البته به دلیل تعداد بالای دندان های ایمپلنت شده، درصدی از مبلغ به عنوان تخفیف ویژه از کل مبلغ کسر خواهد شد.

دور از انصاف است که ندانید، بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی برای رفاه حال مراجعه کنندگان امکان انجام جراحی ایمپلنت به صورت اقساطی را نیز فراهم کرده‌اند. بنابراین اگر تشخیص دندانپزشک متخصص شما راهکار ایمپلنت دندان بود، بدون نگرانی و استرس بابت هزینه‌ها به دنبال یک کلینیک معتبر و مقرون به صرفه باشید تا برای حفظ سلامتی خود تلاش کنید.

 

کاشت دندان برای داشتن لبخندی جذاب

مسلماً جای خالی یک دندان یا نمایش داده شدن یک دندان پوسیده در زمان لبخند زدن باعث ناراحتی شده و اعتماد به نفس را در جمع‌های کوچک و بزرگ پایین می‌آورد. بنابراین انجام کاشت دندان از جهت زیبایی طرح لبخند افراد هم حائز اهمیت است و می‌تواند تأثیری شگرف در روحیه‌ی افراد داشته باشد. پس به هر طریقی از دو روش فوق هم که شده مراقب باشید طرح لبخندتان همیشه زیبا بماند تا احساس بهتری داشته باشید.

منبع:

https://behdasht.news/news/197673



:: برچسب‌ها: کاشت دندان , ایمپلنت دندان , دندان , سلامت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

چندین نکته در مورد زمان استفاده از ضد آفتاب وجود دارد. اما آنچه توصیه های علمی است و چرا چنین است، چیزی است که برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب باید جدی گرفته شود.

1. حضور همزمان UVB و UVA اساسی است

نور خورشید حاوی دو اشعه مضر است، یکی اشعه ماوراء بنفش A یا UVA و دیگری ماوراء بنفش B یا UVB نام دارد. اشعه UVA می تواند خطر سرطان پوست را افزایش دهد و اشعه UVB می تواند باعث آسیب پوست و آفتاب سوختگی شود.

بنابراین، برای خرید کرم ضد آفتاب باید توجه داشته باشید که این محصول باید از آسیب هر دو اشعه جلوگیری کند. همچنین توجه داشته باشید که وجود اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم در ضد آفتاب ضروری است. زیرا می تواند هر دو اشعه آسیب رسان به پوست را مسدود کرده و حداکثر محافظت را از پوست شما انجام دهد.

2. بهترین میزان SPF چقدر است؟

SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است. مقدار این فاکتور در کرم های ضد آفتاب همیشه باید بالای 30 باشد تا بتواند نور خورشید را منعکس کرده و از پوست دور شود. بنابراین، پودرها یا کرم هایی با SPF کمتر از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت نمی کند.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا مانند SPF 50 نباید اعتماد به نفس زیادی به شما بدهد و شما را مجبور کند که مثلاً برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید. به حتی با SPF بالا، باز هم باید مراقب خود باشید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در حالی که یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 می تواند 97 rays از اشعه های خورشید را رد کند، یک کرم ضد آفتاب دیگر با SPF 50 فقط 98 block را مسدود می کند. به بنابراین، چه SPF 30 دارید یا 50، به خاطر داشته باشید که همیشه باید به اندازه کافی از کرم استفاده کنید و داشتن SPF بالاتر بهانه ای برای استفاده کمتر از کرم نیست.

3. پس انداز نکنید

این درست است که هزینه ارائه محصولات بهداشتی و آرایشی افزایش یافته است. اما در مواردی مانند ضد آفتاب نباید ذخیره شود. بنابراین، هر زمان که قصد بیرون رفتن دارید، باید حدود 28 گرم ضد آفتاب را به هر قسمتی از بدن که در معرض آفتاب است بمالید و گوش ها، گردن، پاها و پشت گردن را بپوشانید. اندازه توپ گلف است و می تواند از پوست شما مراقبت کند.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول

 

4. در چه فصلی استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است؟

کرم ضد آفتاب برای همه فصول ضروری است، و برخی معتقدند استفاده از آن حتی در محیط های بسته خوب است. بنابراین بهانه هایی مانند زمستان و هوا ابری و خورشید پشت ابرها نباید بخشی از برنامه مراقبت از پوست شما باشد. اگر در خانه از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، هر بار که بیرون می روید. حتی برای مدت کوتاهی، باید کرم را بمالید و سپس از خانه خارج شوید.

5. چرا باید نیم ساعت قبل کرم بزنم؟

اگر هنگام خرید کرم ضد آفتاب به آنچه روی جعبه نوشته شده توجه کنید، معمولاً عبارتی به عنوان توصیه ثابت روی همه جعبه ها نوشته شده است: "نیم ساعت قبل از خروج از خانه کرم را بمالید".

دلیل این توصیه بسیار مهم این است که پوست شما برای محافظت از خود در برابر آفتاب به نیم ساعت زمان نیاز دارد تا کرم ضد آفتاب را جذب کند. بنابراین، اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و بلافاصله از خانه خارج شوید، هیچ لطفی به خودتان نخواهید کرد.

6. قوانین تجدید کرم را بدانید

احتمالاً شنیده اید که کرم ضد آفتاب باید در طول روز تجدید شود. اما قوانین از محصول به محصول و از موقعیت به موقعیت دیگر متفاوت است:

در شرایط عادی، کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار تجدید شود تا از پوست محافظت شود. توجه داشته باشید که قانون استفاده از کرم مانند یک توپ گلف یا 28 گرم است.

اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، باید هر ساعت تا یک ساعت و نیم کرم را تمدید کنید. زیرا تمیز کردن ضد آفتاب راحت تر است.

بلافاصله پس از شنا، تعریق و ایستادن در زیر برف و باران، ضد آفتاب از بین رفته و نیاز به تجدید دارد.

7. به تاریخ محصول توجه کنید

هنگام خرید کرم ضد آفتاب، به تاریخ نوشته شده روی محصول دقت کنید. درست است که معمولاً روی بسته بندی آمده است که بهترین زمان استفاده از محصول شش ماه یا یک سال پس از باز کردن بسته است. اما اگر تاریخ انقضای محصول نزدیک باشد، عملاً خواص آن کاهش می یابد و ممکن است به شش ماه نرسد.

8. از بالم لب استفاده کنید

یکی از مناطقی که به راحتی در معرض آفتاب قرار می گیرد و معمولاً هیچ کس برای محافظت از آن به محصول مشخصی روی نمی آورد، لب ها هستند. لب ها مانند دیگر قسمت های صورت در معرض اشعه خورشید قرار می گیرند که می تواند به آنها آسیب برساند. بنابراین استفاده از بالم لب که حداقل 30 SPF داشته باشد برای محافظت از لب ها ضروری است. اگر سطح SPF بالاتر بود، هیچ مشکلی وجود نداشت. اما به دنبال گزینه های SPF پایین نباشید.

9. به غیر از خرید کرم ضد آفتاب چه روشهای دیگری؟

ضروری است که هر فرد کرم ضد آفتاب بخرد و از آن استفاده کند. اما واقعیت این است که استفاده از این محصول به تنهایی نمی تواند منجر به محافظت کامل از پوست در برابر آفتاب شود و برای محافظت کامل باید کارهای دیگری انجام دهید. در اینجا برخی از آنها آمده است.

ساعات پیک را بشناسید

اوج نور خورشید معمولاً از ساعت 10:00 تا 16:00 است. در این ساعات، اگر کار فوری دارید، فضا را بسته نگذارید و اگر به هر دلیلی مانند کار خود مجبور به بیرون رفتن هستید، علاوه بر رعایت تمام نکات این مقاله، حتماً سعی کنید در مکان های سایه دار قرار بگیرید.

کلاه آفتابی لبه پهن

به خاطر داشته باشید که عملکرد کلاه آفتابی بر سبک شما تأثیر نمی گذارد. باید مراقب پوست شما باشد. بنابراین ابتدا باید کلاهی متناسب با سر خود بسازید تا نور از منافذ کوچک و بزرگ عبور نکند. در مرحله دوم، لبه کلاه باید پهن و پهن باشد تا از تمام نقاط صورت در برابر اشعه خورشید محافظت شود.

عینک آفتابی مناسب بخرید

خرید عینک آفتابی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از بینایی و پوست حساس اطراف چشم خود انجام دهید. نکته اصلی این است که عینک آفتابی شما باید در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد و باید هنگام خرید آن را بررسی کرده و از صحت آن مطمئن شوید. از طرفی بهتر است عینک های کوچکی نداشته باشید تا بتوانند از فضای بیشتری مراقبت کنند. عینک هایی با عینک های بزرگ ممکن است برای شما ایده آل باشد.

پیراهن آستین بلند

اگرچه پوست صورت و گردن باید در برابر آفتاب محافظت شود، اما بقیه بدن نیاز به مراقبت دارد. بنابراین با پوشیدن بلوز آستین بلند، دستکش، شلوار بلند و کفش های بسته از پوست خود مراقبت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

چه زمانی باید بثورات پوستی را جدی بگیریم و برای درمان آن به پزشک مراجعه کنیم؟ بثورات پوستی می تواند چیزی بیش از عارضه پوستی آزار دهنده باشد این می تواند نشانه مشکلی باشد که قبل از بدتر شدن به درمان نیاز دارد. بعضی اوقات بثورات پوستی در نتیجه تحریک جزئی پوست یا تماس با پیچک سمی یا مواد لباس است که باعث واکنش می شود. با این حال، اگر بثورات ادامه یافت (یا بدتر شد)، وقت آن است که برای درمان این بیماری به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه زمانی باید برای درمان بثورات پوستی به پزشک مراجعه کنیم؟

بثورات پوستی

علائم تشدید بثورات پوستی

  • گسترش پیدا کند

آیا بثورات به مناطق بیشتری از بدن شما سرایت کرده است؟ اگر یک لکه در بسیاری از مناطق خارش قرمز پوست ایجاد شود، وقت آن است که به متخصص پوست خود مراجعه کنید. با استفاده از کرم مرطوب کننده یا روش های درمانی بدون نسخه ی درمان ثورات می توانید تا حد زیادی از گسترش این بیماری جلوگیری کنید. هنگامی که مشاهده می کنید بثورات شما بزرگتر یا گسترده تر شده است، ممکن است به تجویز داروی صحیح تحت نظارت پزشک نیاز داشته باشید.

  • تب دارید

بثورات بلوط سمی یا بثورات پوستی ناشی از تحریک کننده های دیگر اغلب باعث تب نمی شوند، با این حال، اگر تب دارید، ممکن است بثورات پوستی داشته باشید که نیاز به درمان توسط پزشک دارد. بثورات و تب می تواند علائم عفونت شدیدتر یا بیماری مانند زونا یا مونونوکلئوز باشد. در اولین علامت تب، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

  • تاول میزنید

هنگامی که بثورات پوستی شما به تاول تبدیل می شود، بیش از یک ماده تحریک کننده پوست ساده با آن روبرو هستید. ممکن است که شما به یک ماده شیمیایی یا آلاینده ای دست زده باشید که از طریق بثورات شروع شده و سپس به یک مشکل پوستی بزرگ رسیده اید. تاول هایی که همراه با بثورات پوستی ظاهر می شوند را نادیده نگیرید و به تنهایی سعی در درمان زخم های باز نکنید. استفاده از پمادهای بدون نسخه می تواند بثورات را بدتر کرده و پس از بهبود پوست، جای زخم ایجاد کند. برای درمان بثورات با تاول با پزشک خود تماس بگیرید.

  • مشکل در تنفس

وقتی بثورات به طور ناگهانی ظاهر می شود و شما برای تنفس عادی نیز مشکل دارید، ممکن است دچار یک واکنش آلرژیک باشید. خواه گزش اشکال باشد، هم گزگز باشد، یا بثورات گرما، هر پوست تحریک شده همراه با خس خس سینه یا عدم توانایی در نفس کشیدن به معنای آن است که بلافاصله وقت آن است که با یک پزشک تماس بگیرید.

  • درمان های خانگی اثر نمی کنند

بعضی اوقات بثورات یک مسئله پزشکی نیست که به داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه پاسخ دهد. در بعضی موارد، بثورات پوستی شما می تواند یک بیماری پوستی باشد که نیاز به درمان از یک متخصص پوست زبده و متخصص دارد.

شرایطی مانند اگزما، پسوریازیس و سایر موارد مرتبط با پوست بثورات پوستی نیست. اینها موارد پزشکی هستند که نیاز به تخصص یک متخصص پوست دارند که می تواند درمان های مناسب برای تسکین درد، قرمزی و تحریک را تجویز کند.

جمع بندی

وقتی برای اولین بار بثورات پوستی را مشاهده کردید یا آن را احساس کردید، آن را زیر نظر داشته باشید. اگر چند روز طول کشید یا علائم خطرناک دیگری به دنبال دارد، به درمان پزشکی مراجعه کنید. جهت خرید کرم مرطوب کننده، داروهای ضد اگزما و ضد بثورات پوستی می توانید به داروخانه آنلاین مهتاطب مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: بثورات پوستی , ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

 
ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

 

یکی از روش‌های ابداعی جهت فائق آمدن بر مشکل اساسی جای خالی دندان مثل افتادن یا شکستن دندان‌ها، روش ایمپلنت دندان است.

 

اگر چه برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته دو روش دیگر به نام‌های بریچ و دندان مصنوعی قابل اجرا هستند، اما هیچ‌ یک نتوانسته‌اند در میدان رقابت با ایمپلنت دندان، توجه‌ها را به خود جلب کنند. به عبارت دیگر محبوب‌ترین، پایدارترین و بهترین روش برای جایگزینی دندان‌ها، ایمپلنت کردن آن‌ها است.

 

از اهمیت عمده‌ی ایمپلنت دندان می‌توان به موارد خاص و مهم‌تری به اختصار پرداخت اما پیش از آن لازم است بدانید ایمپلنت دندان چیست؟ چه فوایدی را با خود به دنبال دارد؟ معایب و عوارض ایمپلنت دندان را چگونه می‌توان ارزیابی نمود و روش انجام ایمپلنت چگونه است؟

 

ایمپلنت دندان چیست؟

به احتمال زیاد، اغلب افراد پس از مراجعه به کلینیک‌ دندانپزشکی و یا تحقیق برای رفع مشکل دندانی خود، اولین ابهامی را که در برابر خود دیده‌اند، همین سوال باشد.

 

از آن‌جا که ایمپلنت دندان تا حدودی روشی تخصصی و نوین در حوزه دهان و دندان به شمار می‌رود و از طرف دیگر از اهمیت و کاربرد فراوانی برای رفع مشکل بسیاری از مراجعه کنندگان برخوردار است، کسب دانشی در حوزه چیستی و به عبارت مصطلح‌تر اینکه ایمپلنت دندان چیست و بر مبنای چه روش یا مراحلی پیش می‌رود، بسیار حائز اهمیت است.

 

در تعریف لغوی ایمپلنت می‌توان ترجمه واژه‌ی لاتین ایمپلنت را مورد استفاده قرار داد و از این رو در پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چیست، تعریفی منوط بر جملات زیر ارائه داد:

 

ایمپلنت دندان نوعی پروتز دندانی کاشتنی است و برای حذف دندان‌های فاقد ریشه و پر کردن جای خالی از این دست دندان‌ها به کار برده می‌شود. اغلب مواقع واژه ایمپلنت دندان به جسم ریشه‌ مانند از جنس تیتانیوم که در بین استخوان‌های فک جای‌گذاری می‌شود تا نگهدارنده دندان مصنوعی یا رویه بر روی لثه باشد، اطلاق می‌شود. این امر با همراهی ساخت طبیعی و با کیفیت بخش خارجی که به عنوان دندان بر لثه مستقر است، تصویری طبیعی به دهان و دندان‌های شخص خواهد داد.

 

البته در رابطه با جنس ایمپلنت دندان که از تیتانیوم است، زیرکونیا نیز ممکن است جایگزین تیتانیوم شود. اما انتخاب هریک از این فلزها و امثال آن تنها به عهده‌ی پزشک و بر حسب تشخیص وی خواهد بود. ایمپلنت رایج امروزی به مثابه‌ی یک پیچ بوده که توسط متخصص ایمپلنت دندان، درون سوراخی از استخوان فک جای‌ می‌گیرد. مدت زمان جوش خوردن این بخش اضافه شده به لثه و فک بیمار، چیزی حدود ۲ الی ۳ ماه به طول خواهد انجامید.

 

نکته‌ی دیگری که در رابطه با ایمپلنت یا کاشت دندان وجود دارد، امکان کاشت برای یک یا چند دندان است. مدت ماندگاری این روش در صورتی که توسط متخصص زبده‌ای انجام شده باشد و شخص بیمار در نگهداری و حفظ آن علی الخصوص در دوره‌ی لازم برای جوش خوردن کوشا باشد، بیش از چندین سال بوده و به عبارت دیگر ایمپلنت دندان روشی ماندگار و عمری محسوب می‌شود.

 

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

 

مراجعه به کلینیک تخصصی

اگر چه تعریف ساده‌ای از ایمپلنت دندان در همه رسانه‌ها و …. ارائه می‌شود، اما خوب است بدانید این روش، کاری تخصصی بوده و در همه‌ی مراحل تشخیص، انجام و مراقبت‌های پس از عمل، نیازمند پیروی از دستورات و توصیه‌های دندانپزشک معتمد و متخصص است. هیچ شخصی نمی‌تواند به شخصه و بدون داشتن تخصصی در این زمینه، تصمیم به ایمپلنت دندان‌های خود بگیرد، بلکه می‌بایست دندانپزشک فعال در این حوزه، با بررسی مدارک و اسناد پزشکی، سن بیمار، گستره‌ی مشکل، صلاح دید خود و ….. تصمیم خود را مبنی بر کارآ بودن یا نبودن این روش اذعان کند. انتخاب دندانپزشکی باکیفیت و امن یا جراح درمانگر با خصوصیات مبتنی بر عالی رتبه بودن همچون دارا بودن بورد تخصصی، توانایی کنترل شرایط، قادر به همدلی با بیمار و استفاده از ایمپلنت با کیفیت به طور جدی بر سلامت شخص و ماندگاری ایمپلنت دندان تاثیرگذار است.

 

عکس برداری

پس از آن‌ که دندانپزشک، شرایط کلی و ظاهری شخص را با استفاده از معاینه عملی تخمین زد، نیاز به دریافت اطلاعات ریشه‌ای‌تر خواهد داشت. از این رو دندانپزشک برای تشخیص جایگاه استخوان فک، نحوه عمل و سالم یا عدم سالم بودن ریشه‌های دندان از بیمار درخواست عکس رادیوگرافی می‌کند. تأثیر رادیوگرافی بر انجام مراحل کاشت و جلوگیری از پیش آمدن عوارض ایمپلنت دندان امری محرز و اثبات شده است.

 

انجام ایمپلنت

برای کارگزاری ایمپلنت دندان، لازم است دندانپزشک متخصص با استفاده از ابزار و لوازم مخصوص، پایه پیچ را درون سوراخی که در استخوان فک ایجاد کرده قرار دهد. پس از آن، با گذشت مدت زمان تعیین شده توسط همان دندانپزشک بخش رویه نیز به روی دندان قرار می‌گیرد. نکته‌ای که در این مورد حایز اهمیت است، انجام همه‌ی مراحل توسط یک پزشک است، چرا که وی بیش از هر شخص دیگری به شرایط و نکات لازم الاجرا برای بیمار واقف است.

 

اهمیت ایمپلنت دندان

خالی ماندن بخشی از لثه، علاوه بر تأثیری که بر سلامتی و آسایش فرد دارد، به جنبه‌های روحی و شخصیتی وی نیز آسیب می‌رساند. هنگامی که دندانی از دست می‌رود، وظیفه‌اش بر سایر دندان‌ها خواهد بود بدین ترتیب زمینه‌ی خراب شدن سایر دندان‌ها نیز فراهم‌ می‌شود. از طرف دیگر، گیر افتادن زبان در جای خالی دندان موجب تپق زدن شده و کاهش اعتماد به نفس شخص را در پی خواهد داشت. البته پیش از همه‌ی این خدمات جانبی، ایمپلنت دندان جنبه‌ی درمانی داشته و در کاهش درد یا مشکلات دهان و دندان تأثیر ویژه دارد.

 

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت به صورت واحد به طور میانگین (3 تا 9 میلیون تومان) است (در برخی مراکز درمانی این رقم بین 4 الی 6 میلیلون عنوان شده است). قیمت ایمپلنت به صورت مجموعه کامل ( فول ماوس ) برای کسانی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند، ضربدر قیمت یک واحد ایمپلنت می‌شود، البته به دلیل تعداد بالای دندان های ایمپلنت شده، درصدی از مبلغ به عنوان تخفیف ویژه از کل مبلغ کسر خواهد شد.

 

عوارض ایمپلنت دندان

از جمله عوارض ایمپلنت دندان که شایع‌تر بوده‌اند و از جانب خود دندانپزشکان نیز به بیماران توضیح داده می‌شوند را می‌توان در دو دسته جای داد، عوارض ایمپلنت دندان دراز مدت و کوتاه مدت.

 

عوارض کوتاه مدت عبارتند از درد، بروز انواع حساسیت‌ها، ورم کردن لثه و صورت یا هر یک به تنهایی و ….

عوارض بلند مدت عبارتند از بروز عفونت، لق شدن دندان جانبی ایمپلنت، لق شدن دندان کاشت شده بر ایمپلنت، شکستن پروتز دندان، افتادن روکش ایمپلنت دندان، مشکلات سینوسی و …..

این عوارض در افراد مختلف متفاوت بوده و ممکن است مواردی به این لیست اضافه شود یا درجه بروز آن‌ها مورد تغییر قرار گیرد، از این رو همچون سایر بخش‌ها می‌بایست بادقت به توصیه‌های دندانپزشک خود توجه کنید و بر شنیده‌ها و خوانده‌ها اکتفا نکنید.

جمع بندی

 به نقل از تالاب ایمپلنت دندان، از بهترین راه های جایگزینی دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان می تواند زیبایی لبخند، راحتی در جویدن و بلع غذا. جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان فک را به ارمغان آورد. ایمپلنت دندان از طریق کاشت یک پایه تیتانیومی در استخوان فک و نصب تاج دندان روی آن، انجام می شود. 

منبع

 


:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , سلامت دندان , دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh

یک بار برای همیشه! لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

یکی از موارد مهمی که در زیبایی چهره انسان بسیار اثرگذار است، دندان‌هاست که هر چه رنگ آن سفیدتر و یا ترتیب قرار گرفتن آن یک‌دست‌تر باشد، به مراتب می‌تواند به افزایش زیبایی چهره کمک کند. اما بسیاری از افراد به دلیل آموزش ناکافی در خردسالی و یا سهل‌انگاری در پاکیزه نگه‌داشتن دندان‌هایشان، از این موهبت بی‌بهره شده‌اند و حالا زمانی که در آینه به دندان‌هایشان می‌نگرند حس ناامیدی خاصی بر آنها غالب می‌شود. این‌گونه افراد همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل هستند که در حال حاضر در علم دندانپزشکی روش‌‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که از جمله می‌توان به لمینت و کاپوزیت دندان اشاره کرد.

به طور کلی هر کدام از روش‌های عنوان شده، برای از بین بردن زردی و یا دیگر مشکلات دندان مانند بد فرمی بکار می‌روند و اصطلاحاً در نظر گرفتن هر دو روش برای اصلاح طراحی لبخند انجام می‌شود. اما از دغدغه‌های افرادی که قصد دارند از چنین روش‌هایی برای زیباتر شدن چهره‌شان استفاده کنند، این است که کدام دو روش لمینت و کامپوزیت دندان به نتیجه‌ی بهتری ختم می‌شود. ما در ادامه‌ی این مقاله به طور مفصل در خصوص هر دو روش صحبت خواهیم کرد تا تفاوت‌های آنها را درک کنید و سپس مطابق با اهداف خود روش مناسب‌تر را برای بهبود شرایط دندان‌تان در نظر بگیرید.

لمینت دندان چیست؟

به طور کلی برای انجام لمینت دندان از یک روکش نازک استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌هایی مانند هم‌رنگ بودن با دندان است. این کار به جهت تغییر شکل، اندازه و بهبود رنگ کلی دندان انجام می‌شود. در واقع زمانی که قطعات لمینت بر روی دندان‌ها جای‌گذاری می‌شوند، انتظار می‌رود که طراحی و بهبود زیبایی لبخند رخ دهد. در کنار اصلاح طرح لبخند، استفاده از لمینت دندان می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که از جمله می‌توان به افزایش استحکام و پوشش ناهمواری دندان‌ها اشاره کرد.

انواع لمینت دندان

دو روش برای لمینت دندان وجود دارد که به کامپوزیت و لمینت سرامیکی مشهور است. هر کدام از این دو روش دارای یک‌سری خصوصیات هستند که باعث می‌شود افراد با توجه به نیازشان گزینه مدنظر را انتخاب کنند. ما در ادامه به توصیف هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم:

  • لمینت سرامیکی

روکش‌های دندان در این روش از لمینت در آزمایشگاه‌ها و با استفاده از یک‌سری تجهیزات پیشرفته تولید می‌شوند و برای آنکه به دندان متصل شوند باید از موادهای مخصوص استفاده کرد. این نوع لمینت نیازی به پوشش کلی دندان‌ها ندارد و فقط کافی است که بر روی جلوی دندان‌ها قرار داده شود. دقت کنید که در این روش بعد از آنکه عمل تراش دندان انجام شد، قالب‌گیری اتفاق می‌افتد و سپس توسط پزشک به در دهان قرار داده می‌شود.

  • کامپوزیت دندان

پزشک معالج برای آنکه بتواند از این روش برای بهبود زیبایی لبخند استفاده کند، باید ماده کامپوزیت را به شکل خمیر درآورد و سپس آنها را تا وقتی که به شکل و رنگ دلخواه در نیامده است، مدل‌سازی کرده و سپس مورد استفاده قرار دهد. گفتنی است که کامپوزیت به صورت پودر و از جنس پرسلن خواهد بود. گفتنی است که برعکس روش قبلی، کامپوزیت نیازی به تراش دندان نداشته و هیچ‌گونه قالب‌گیری نیز اتفاق نمی‌افتد.

تفاوت‎‌های لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

برای آنکه بتوانید برای بهبود شرایط دندان‌هایتان تصمیم درستی اتخاذ کنید، باید به خوبی از تفاوت‌های این دو روش آگاه باشید. ما در ادامه‌ی این مقاله به تفاوت‌های بسیار مهم این دو روش خواهیم پرداخت:

  • دوام و طول عمر؛ استفاده از روش لمینت سرامیکی می‌تواند منجر به دوام بیشتر کار شود. در واقع اگر بعد از انجام این روش بیمار بتواند مراقبت‌های خوبی برای دندان‌هایش در نظر بگیرد، به راحتی تا حداقل ۱۰ سال لمینت‌ها بر روی دندان‌ها باقی خواهد ماند. البته این بدان معنا نیست که طول عمر کامپوزیت پایین باشد.
  • مقاومت و استحکام؛ همانطور که عرض شد، هر یک از این دو روش در آزمایشگاه‌ها و با استفاده از لابراتوار ساخته می‌شوند و بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته در هر یک می‌تواند مقاومت هر کدام را افزایش دهد. با این حال اگر بخواهیم یکی از این دو روش لمینت را برای دندان بهتر و با مقاومت بیشتری بدانیم باید به روش لمینت سرامیکی اشاره نماییم.
  • قیمت اصلاح طرح لبخند؛ با توجه به اینکه برای انجام کامپوزیت دندان، پزشک معالج با دردسرهای کمتری روبرو است، می‌توان گفت که قیمت انجام اصلاح طرح لبخند در این روش نسبت به لمینت بسیار ارزان‌تر خواهد بود. همچنین ناگفته نماند که انجام و چگونگی نصب کامپوزیت راحت‌تر و حتی در یک جلسه نیز قابل انجام خواهد بود.
  • زیبایی و دقت؛ اگر چه هر دو روش بهبود شرایط دندان دارای زیبایی و درخشش خاص خودشان هستند اما به جرأت می‌توان گفت که در روش لمینت سرامیکی به دلیل عبور مناسب نور از ذرات سرامیکی، ظاهر دندان‌ها بسیار جذاب‌‌تر نمایش داده خواهند شد.

مزایا و معایب دو روش لمینت و کامپوزیت

هر کدام از این رو روش از مزیت‌ها و معایب خاص خودشان برخوردار هستند که قبل از انتخاب هر یک باید به خوبی آنها را در نظر بگیرید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • مزایای دو روش

از مزیت‌های انتخاب روش کامپوزیت این است که تنها در یک جلسه قابل انجام است و بیمار اذیت نخواهد شد. همچنین هزینه انجام این کار نیز نسبت به روش‌های دیگر بسیار پایین است. اما همه‌ی افراد نمی‌توانند از روش کامپوزیت استفاده کنند که در این صورت مجبور به بکارگیری از روش لمینت سرامیکی خواهند بود، مخصوصاً افرادی که دندان‌های برجسته‌تری دارند. ضمناً مقاومت این روش بسیار عالی است.

  • معایب دو روش

از معایب روش کامپوزیت می‌توان به نیاز داشتن به مراقبت‌های بیشتر اشاره کرد. همچنین در این روش امکان ایجاد لک و یا حتی تغییر رنگ بر روی دندان‌ها وجود خواهد داشت. از طرف دیگر روش لمینت سرامیکی نیز باید قبل از انجام، دندان‌های بیمار تراش داده شود که ممکن است پزشک و بیمار دچار سختی شوند.

معرفی کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

با توجه به موارد عنوان گفته اگر قصد دارید برای دندان‌هایتان لمینت در نظر بگیرید، ابتدا باید شناخت خوبی در جنس و نوع دندان‌هایتان داشته باشید و در وهله‌ی بعدی یک کلینیک متخصص را انتخاب کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که از کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا استفاده کنید. این پزشک متخصص با نمونه‌کارهای حرفه‌ای شما را به آنچه که می‌خواهید نزدیک‌تر خواهد کرد. برای هر گونه ارتباط با کلینیک دکتر سریتا به وب سایت https://drserita.com مراجعه نمایید.

منبع: https://bazdeh.org



:: برچسب‌ها: لمینت دندان , کامپوزیت دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohadeseh
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد